27 Nisan 2008 Pazar

Peynirli Milföy Böreği ve Karaköylü Talaş Böreği (YE#33)


Çalıştığım için zaman benim için çok değerli.. Milföy de oldukça pratik ve lezzetli olduğundan dondurucumdan hiç eksik olmuyor. Sevgili Özlem'in evsahibeliğini yaptığı YE #33 Börek etlinliğine de iki farklı milföy böreği ile katılıyorum. Özlem'cim kolay gelsin..

İlk tarif geçen cumartesi canım acilen atıştıracak birşeyler çektiğinde aklıma buzluktaki milföylerin gelmesiyle, işleri hızlandırmak için harç olarak beyaz peynir kullandığım milföy börekleri..

Peynirli milföy böreği için gerekli malzemeler:
12 adet milföy

200 gr. beyaz peynir
1 yumurta sarısı

kekik


Milföylerin oda sıcaklığına gelmesini beklerken peynirleri ufalayıp üzerlerine kekik serpin. Yumuşayan milföy yapraklarını avcunuzun içine alıp hafifçe boru şeklinde kıvırın ve içine harç koyun. Hamurun kenarlarını bastırarak yapışmasını sağlayın ki peynirler dışarı taşmasın. Yağlı kağıt serili fırın tepsisine milföyleri dizip üzerlerine yumurta sarısı sürün. 175' fırında milföylerin üzerleri kızarana kadar pişirin.



İkinci tarif ise haftasonu gelen misafirlerimiz için ilk kez yaptığım Sahrap Soysal'ın Karaköylü Talaş Böreği..

Malzemeler:
8 adet milföy
250 gr. kıyma (orjinal tarif kuzu etini de bir alternatif olarak sunuyor)
2 tatlı kaşığı tereyağ (ben kullanmadım)
1 ufak boy kuru soğan
1 su bardağı garnitür konserve (ben Superfresh kullandım)
1'er çay kaşığı tuz ve karabiber
1/2 demet dereotu (ben kullanmadım)
1 yumurta sarısı
1 yemek kaşığı susam

Milföylerin yumuşamasını beklerken iç harcı hazırlayın. Bunun için kıyma ve soğanı iyice kavurun, tuz-karabiber ekleyin. Garnitürü de ilave ettikten sonra bir iki kez karıştırın ve harcın soğumasını bekleyin (annemin tavsiyesi). Milföy hamurlarının ortasına harçtan koyup dört kenarı da altta birleştirip kare şekli verin. (Orjinal tarifte hamur üçgen kapatılmıştı). Üzerlerine yumurta sarısı sürüp susam serpin ve önceden 175' de ısıtılmış fırında 30-35 dk. pişirin.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder