21 Nisan 2008 Pazartesi

TARÇINLI KURABİYE

Buluşmayla ilgili yorumları okudumda öncelikle bu konuya açıklık getireyim dedim.Buluşma yerimiz anadolu yakasında çok güzel bir cafeydi,daha önce ben iki kez gitmiştim.Sevgili zeyneple orada buluşmaya karar verdik hem de karşıdan gelecek olanlarada fazla uzak olmasın diye düşünmüştük fakat bu konu hiç aklıma gelmedi cafe bir üniversiteye bağlıymış o yüzden türbanlıları almıyorlarmış.Bir cafe ,restorantta böyle bir uygulamayı ilk kez gördüm.(bakalım daha neler göreceğiz)Biz orada yemek yedikten sonra türbanlı arkadaşlar gelince yakında başka bir mekana gidip güne orada devam ettik.Bir dahaki buluşmamızda bu konuyu göz önüne alıp öyle yer ayarlayacağız.bu da bir tecrübe oldu.Geçelim kurabiyelerimize bunları yeşil kivide görmüştüm yapayım dedim meyerse bunlar çok kabarıyormuş serçe parmak kalınlığında yapmak gerekiyormuş ben kalın yapmışım kabarıncada böyle oldular siz siz olun ince yapın.Fakat tadı harika oldu ,bundan sonra sıksık yapacağım tariflerim arasına girdi bile biz bayıldık umarım sizde seversiniz

MALZEMELER:

1/2 paket oda ısısında margarin

2 adet yumurta

1 kahve fincanı şeker

1 paket vanılya

1 paket kabartma tozu

1 tepeleme tatlı kaşığı tarçın

1 su bardağı çekilmiş fındık

2 kahve fincanı sıvıyağ

aldığı kadar un

üzeri için pudra şekeri

YAPILIŞI:

Pudra şekeri hariç tüm malzemeleri yoğurup kulak memesi kıvamında bir hamur yapın ,hamuru 15 dakika dinlendirin.Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elinizle uzun rulo yapın ve yarım ay şeklinde tepsiye koyun.Kalınlığı serçe parmak kalınlığında olsun.Önceden ısıtılmış (170 derecede) fırında pişirin ve pudra şekerine bulayıp servis yapın.Afiyet şeker olsun kilo olmasın:):)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder