28 Nisan 2008 Pazartesi

NESKAFELİ ISLAK KEK


Bu keki yapalı bir hayli zaman oldu. Kalabalık bir ortamda ziyaretçilere ikram edilmek üzere 30x40 dikdörtgen tepside pişirmiştim.

Ölçüleri yarı yarıya indirip ufak bir tepsi ya da kalıpta pişirmeniz mümkün.
  • 9 yumurta (küçültürken 4 yumurta kullanılabilir)
  • 3 su bardağı toz şeker
  • 50 gr toz kakao
  • 2 paket vanilya
  • 4 su bardağı un ( birden koymamakta fayda var, markaya, ısıya göre değişebilir, az gelirse eklenebilir)
  • 1,5 su bardağı sıvı yağ
  • 1 tatlı kaşığı ovalet* ( konmasa da olur)
  • 1 su bardağı damla çikolata
  • Sağolsun bir şey yazmayı unuttum galiba dediğim şeyi Adaşım bana söyledi... Gerçekten özür dilerim :( 2 paket de kabartma tozu olması lazımdı !!
  • 1,5 fincan az şekerli neskafe


Yumurta ve şekeri krema kıvamına gelene kadar çırpıyoruz. Ovaleti de ilave edip çırpmaya devam ediyoruz. Sıvıyağı ilave ediyoruz.Un,vanilya ve kakaoyu da koyup kısa bir süre daha çırpıyoruz.Son olarak damla çikolataları ekleyip bir kaşık yardımı ile karıştırıyoruz.

Tepsimizi (ya da kalıbımızı) margarinle iyice yağlıyoruz. Ben sadece kenarlarını yağlayıp alt kısmına yağlı kağıt serdim. Kek karışımımızı tepsiye döküp önceden 180 derece ısıttığımız fırında yaklaşık 45-50 dk kadar pişiriyoruz. Kürdan ile kekin pişip pişmediğini kontrol edip pişmediyse bir süre daha fırında tutuyoruz.

Keki fırından çıkartıp bir çatalla bir kaç yerinden deliyoruz.Neskafeyi hazırlayıp kekimizin üzerine döküyoruz ve çekmesini bekliyoruz.

Kekimizi soğuyunca tepsiden dilimleyip çıkartıyoruz.

Güneşli ve sıcak günlerin ardından geri gelen böyle soğuk bir günde evde oturup çay ile birlikte ne güzel giderdi diye düşündüm tarifi yazarken... Hakikaten şimdi evde olmak vardı...

Afiyetle,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder