12 Nisan 2008 Cumartesi

İzmir Tulumlu Kepekli Makarna

Aslı'nın Mutfağı İzmir tulumlu kepekli makarnayı iftiharla sunar!

Neden mi?

İş dönüşü mutfağa girip ilk kepekli makarnamızı pişirirken nasıl bir sosla servis edebileceğimi düşünüyordum. Sonunda aklıma annemin iki kişilik bir aile olduğumuzu unutup aldığı koca bir kalıp İzmir tulumunu hala bitiremediğimiz geldi ve peyniri rendelemeye başladım.. Bu enfes kokudan mıdır bilinmez, bu noktadan sonra bana düşen tek şey sevgili eşimin mutfağa koşup servis tabağına aldığım makarnayı süslemeye başlamasını ve gördüğünüz fotoğrafları çekmesini mutlulukla izlemek oldu!


Malzemeler:
1 paket kepekli spagetti (ben Filiz marka kullandım)
2lt. kaynar su
tuz
zeytinyağı (her zaman sızma kullanıyorum)
rendelenmiş İzmir tulumu (miktarını arzunuza göre ayarlayabilirsiniz)
pul biber
kekik
maydanoz (süslemek için)

Tencereye aldığınız su kaynamaya başladığında içine tuz atıp altını kısın ve spagettileri ekleyin. Ağzı açık olarak arada bir-iki kez karıştırarak 8-9 dk. pişirin. Suyunu süzüp spagettinin üzerine zeytinyağı gezdirin ve harmanlayın. Servis tabağına aldığınız spagettiyi rende peynir, pul biber, kekik ve maydanoz ile süsleyin.

Not: Barilla'nın makarna pişirme sırlarını merak ediyor musunuz? Buyrun öyleyse..

Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder