2 Nisan 2008 Çarşamba

Mercimek Çorbası

Annemin, misafirleri için tercih ettiği çorbaların başında gelir mercimek çorbası.. Çorbasının sırrı ise piştikten sonra tel süzgeç yardımıyla süzülmesidir.. Böylece çorba pürüzsüz bir kıvama gelmiş olur. Bu çorbayı ben de çok sevdiğim için evlenmeden önce tarif defterime not etmiştim bile..

Annemin tarifiyle mercimek çorbası:

Malzemeler:
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1.5 yemek kaşığı un
1 su bardağı mercimek (dilerseniz 1/2 ölçü kırmızı, 1/2 ölçü de sarı mercimek kullanabilirsiniz)
sıcak su (ortalama 8 bardak)
limon
kuru nane
pul biber (ben kullanmadım)


Sıvıyağı tencereye alın ve orta ateşte unu 1-2 dk. kavurun. Önce sıcak suyu sonra da mercimeği ilave edin. Eğer kıvamı sizin için çok koyu ise biraz daha sıcak su ekleyebilirsiniz. Tencerenin ağzı yarı açık olarak mercimekler ezilene kadar yaklaşık 20 dk. kaynatın. Çorbanız piştiğinde tel süzgeçten ya da blenderdan geçirin. Servis kasesini limon ve kuru nane ile süsleyin. Eşime dokunduğu için ben pul biber koymadım fakat bu çorbaya çok yakışıyor, denemenizi tavsiye ederim.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder