8 Nisan 2008 Salı

ŞEHRAZAT'A BİREBİR PEYNİRLİ POĞAÇA

Sevenler beni hoşgörsün lütfen... Sadece poğaçaya dair durumu açıklayabilmek adına bu konuya giriyorum.Yoksa hep dediğim gibi zevklere saygım, hürmetim sonsuz ...

Geçen hafta salı günü, TV'nin karşısında oturuyoruz ... Yorgunuz , sesimiz çıkmıyor...Engin de ben de bakıyoruz eskilerin tabiri ile eğlence kutusuna ...Ekranda yine Şehrazat...Aslında şahsa olan takıntım diziye olanın yanında ufacık...Dizi uzamak için elinden geleni yapmanın ötesinde artık ne yapacağını şaşırmış durumda.Etraftan patır patır onsuz bunsuz şunsuz çocuk yağıyor.. Kiminin babası terketmiş, kiminin annesi ölmüş..Ama bir yerlerde bir sürü çocuk var ...Çoğu da elini çarptığında çocuğu olan Ali Kemal'den :)

Her neyse ben kutuya bakıyorum kutu bana bakıyor derken...Benden bir çığlık kopuverdi...
"Ayyyyyy...İçime fenalıklar geldi"

Tuttum Engin'ciğimi de kurtardım kutunun esaretinden terkettik Şehrazat ve sakız gibi uzayıp adı gibi binbir gecedir sürüp beni deli eden dizimizi...

Vardık terapi odamıza... Mutfağımızda akşamımızı geçirelim dedik..

Hadi bir şey yapalım :) Saat 21:30 :)

Yapalım ama yemeyelim (Duy da inanma) :)

Ne yapsakkk?

"Hadi poğaça yapalım Engin... Yarın sabah kahvaltıda da yersin hem !"

Dolap kapağı açıldı bakıldı şunlar var mı ?

  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 çay kaşığı mahlep (arzuya göre)
  • Dr. Oetker susam-mahlep aromalı kabartma tozu (normali de olur)
  • 2 yumurta (Birinin sarısı üzerin)
  • 3,5 su bardağı un (birden dökmemekte fayda var, aldıkça ekleyelim)

Arasına :

  • ufak bir kalıp beyaz peynir (yaklaşık 150 gr)
  • ince kıyılmış maydanoz

Yaşasın varmış...

Tüm malzemeyi yoğurduk.. Engin'ciğim ufak bezeler haline getirip tezgahta açtı , sonra da bir su bardağı ile kesti..Şekli düzgün olsun diye ...

Malzemeyi koyup kapattık hamurumuzu. Yağlanmış tepsiye dizip üzerlerine yumurta sarısı sürdük.Çörek otu ve susam serptik. Önceden ısıttığımız (180 derece) fırında nar gibi kızarana kadar pişirdik..

Geçen salı Şehrazat'a böyle baş kaldırdık :) Bakalım bu akşam bizi neler bekliyor..

Afiyetle ,

Not : kilo alıyorsam bunda Şehrazat'ın da payı var .. bilesiniz :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder