7 Kasım 2013 Perşembe

VİŞNE REÇELİ TARİFİ


Hayırlı günler dilerim hepimize....
Daha önce burada yayınladığım şeftali reçelini yaptığım gün vişne reçelide yapmıştım....
Reçel yaparken çok fazla yapmıyorum....
Dondurucuya bu sene bolca vişne koyduğum için (her ne kadar kış gelmeden stoğu azaltsamda)reçel bittikçe yapıyorum...
İlk yaptığım reçeli hafif tarif arkadaşımdan alıp yapmıştım...
Daha sonra kimi zaman tarife uyarak kimi zamanda aklıma estiği gibi yaparak defalarca reçel yaptım...
Aslında reçel yapmak çok zor değilmiş senelerce niye hiç denememişimki:(((((
Neyse tarifimize geçelim dilerseniz...
1 kase vişne
Aynı orandan biraz az şeker
1 tane limon tuzu
Vişnelerin buzu çözülünce şekeri ekleyip ocağa koydum altını hafif açtım...
 Kaynamaya başlayınca biraz kıstım arada köpükleri aldım indirmeye yakın bir tane limon tuzu koydum...
Biraz daha ocakta tuttuktan sonra ocaktan aldım...
Reçelin kıvamının çok fazla koyulaşmadan ocaktan almak lazım reçel durdukça kıvamı koyulaşıyor...
Afiyet şifa olsun....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder