15 Kasım 2013 Cuma

BAHCIVAN KEBABI+ BULGUR PİLAVI

merhabalar...mısafırlerım ıcın yaptığım mutfakta cok acele fotoğrafladığım yemegım lezzetı cok guzeldı.. 2 sevdıgım guzel lezzet bır arada yanında cacıkla servıs yaptım..  gelelim tarıfe...
bahçıvan kebabımız ıcın(ben mısafırlerım ıcın olcuyu tam verıyorum bereketlı bır yemek )
BAHCIVAN KEBABI:
1 kg kuzu kusbası veya dana kusbasıet
sıvıyağ
2  adet dılımlenmıs havuç
2 adet patates(kızartıp en son  ılave ettım)
4 adet domates
1/2 kg arpacık soğan butun soyulmuş
1 su bardağı bezelye
tuz,baharat
en son kıyılmış dereotu
etlerı sıvıyagada kavurdum.tencereye .havuclarıda ılave edıp arada bır sallayarak agır ateşte 1 saat pısırdım.domatesleri,soganı,bezelyeleri,tuzu kattım.1/2 saat daha pişirdim.ıstenırse pişmemişşse sıcak su eklersınız.(ben 1 cay bardağı sıcak su ekledim)en son baharatları katıp karabıber ve pulbıberi .arzuya gore dereotu serpin.en son servıs aşamasında kızarttığım kup doğradığım  patateslerı ılave ettım.
DOMATESLİ BULGUR PILAVIM :
1 adet kurusosanı sıvıyağda kavurdum...2adet rendelmıs domatesı ılave eıp bıraz daha kavurdum..2 tatlıkasıgı kadar bıber salçası ekleyip 1-2 dk daha kavurdum...2 su bardağı bulguru ekleyıp kısık ateşte 10 dk kavurdum...4 su bardağı sıcak su ve tuzu ekleyip suyunu cekınceye kadar pılavımız pişti...demlenen pilavı bahçıvan kebabı cacıkla servıs edebılırsınız...afıyet olsun..hepımıze...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder