11 Kasım 2013 Pazartesi

SOSİSLİ SEBZELİ PATATES SALATASI ve BİR ÇİFT SÖZÜM VAR EDECEK

Sosisli Sebzeli Patates Salatası


Fazlaca yakın çekilmiş, görsel olarak beni mutsuz etse de elimde başka bir kare olmadığı için paylaşmak zorunda kaldığım bu fotoğrafın gölgesinden herkese mutlu haftalar diliyorum.
Aslında bugünkü yazımın tek bir odak noktası vardı.. Bu patates salatası ve dahil olduğu çay daveti menüsü. Ne zamandır, çay davetlerinden örnek menüler paylaşamadığım için kolları sıvayıp hemencecik bir post yazmaya girişmiştim ki Facebook'ta gördüğüm ilan beni bir iki satır kelam etmeye itti.

Sancaktar isimli firmanın Yeni Akit Gazetesi'ne "olmasaydın da olurduk" şeklindeki dünkü ilanı tüylerimi diken diken etti, ne yalan söyleyeyim. "Biz nasıl bir oyunun içerisindeyiz? Bu milleti nasıl bölme çabaları güdülüyor böyle? diye daldım gittim. Varlığımızı, mevcudiyetimizi mi sorguladınız yoksa gönderme mi yaptınız bu ilan ile? Neden 10 Kasım neden altında o büyük insanın yaşadığı tarihler yazıyor? Birileri size "bizi o mu yarattı" dedi, ona mı cevap verdiniz ?O olmasaydı nerede, kiminle, nasıl ve ne şekilde oluruzu mu ima ettiniz bu ilan ile bilemedim. Kiminle neyin tartışması bu? Herkese mantık diliyorum, mantığın ve aklın bir olduğu sağlıklı düşünce yapıları diliyorum !
Diyecek çok şey var.. Ama denilecek yer belli.. 

Olmadı .. buradan salataya geçmek biliyorum.. Ama bu blog bir yemek blogu, benim siyasi görüşlerimin mecrası değil elbette. ancak benim yukarıdaki cümlelerim siyaset değil, kişinin bildiğini unutması, yok saymasına seslenmek. O kadar da olsun ..

Canım arkadaşımın bizi ağırladığı çay davetine geçelim biz. Google'da çaya gelen misafire ne yapsam şeklinde aramalar hayli yoğun olduğu için bu menüyü de sizlerle paylaşmak istiyorum.

Çay Daveti Menü

Patatesli rulo börek (benzeri bir tarife buradan ulaşabilirsiniz.)
Mercimek köftesi (benim mercimek köftesi tarifime buradan ulaşabilirsiniz.)
Tahinli & susamlı rulo kurabiye
Elmalı Kurabiye (benim elmalı kurabiye tarifime buradan ulaşabilirsiniz)
Tiramisu (benim tiramisu tarifime buradan ulaşabilirsiniz.)
Zeytinyağlı Yaprak Sarma
Kısır (benim kısır tarifime buradan ulaşabilirsiniz)
Minik kanepeler

Bu şık ve lezzetli sofraya ben de bir patates salatası ile katkıda bulundum.  Malzeme tekrarı konusunda aslında kendim çok dikkat ederim ancak böreğin peynirli olduğunu sanıyordum :) Neyse biz patates sevenler olarak afiyetle yedik hepsini :)
Doğrama ve patatesi haşlama sürecini saymazsak 5 dakikada rengarenk bir salata yapmak isterseniz...

Malzemeler:
  • 1 kg patates (küp doğranmış ve haşlanmış)
  • 2 su bardağı konserve mısır
  • 1 su bardağı ufak doğranmış kornişon turşu
  • 6-7 adet közlenmiş kırmızı biber (ufak doğranmış)
  • 1 çorba kasesi kadar ufak doğranmış dana sosis (piliç ya da hindi de kullanılabilir)
  • 1 su bardağı ince kıyılmış maydanoz
  • 1 yemek kaşığı kuru nane
  • 1/2 tatlı kaşığı tuz
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağ
  • 1 adet limon
  • sosisleri sotelemek için 2 yemek kaşığı sıvıyağ
Yapılışı :
  1. Ufak doğranmış sosisleri bir tavada yaklaşık 5 dk kadar soteleyerek pişiriyoruz. Pişen sosislerin yağını süzdürerek başka bir kaba alıyoruz.
  2. Derince bir kasede tüm salata malzemelerini harmanlayarak servis tabağına alıyoruz.
Afiyetle & sağlıkla,


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder