24 Haziran 2013 Pazartesi

TEPSİ KEKİ

Selamlar tüm ziyaretçilerime mutlu,huzurlu ve sağlıklı bir hafta dilerim...
Önceleri çeşit çeşit kek kalıbları,tekli kek kalıblarımız yoktu keki çırpar ya ocak üstünde kek tenceresinde yada aliminyum tepside pişirirdik..
Şimdilerde imkanlar o kadar çok arttıki üstelik fiyatlarda uygun hemen hemen her markette bulunan bir liralık kağıt kalıplar(ne kadar sağlık bilemiyorum ben artık pek kullanmıyorum veya güvenilir yerden almaya çalışıyorum) ve daha bir çok çeşit var..
Çok uzun zamandan beri tepside kek yapmamıştım dün kek yaptım ve tepside pişirdim eski günleri anmış oldum..
Tarife geçelim dilerseniz...
3 yumurta
2 çay bardağı şeker 
1çay bardağı sulu yoğurt
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ 
4,5 çay bardağı un
1 paketten biraz fazla kabartma tozu 
Damla çikolata
Yumurta ve şekeri köpük köpük olana dek çırptım..
Süt.sıvıyağ ve yoğurdu ekleyip kısa bir süre daha çırptım...
Unu ve kabartma tozunu eleyerek karışıma ekledim malzemeler karışına dek kısa bir süre çırptım...
Yağladığım tepsiye kek hamurunu döktüm...
Damla çikolata serpip ısıtılmış fırında pişirdim..
*Yumurta ve şekeri köpürtene kadar çırptıktan sonra diğer malzemeleri eklerken çok fazla çırpmamaya özen gösteriyorumki kabaran yumurta sönmesin.....
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder