27 Haziran 2013 Perşembe

KÜLAH BÖREĞİ


Selamlar tüm ziyaretçilerime nasılsınız hepiniz iyisinizdir İnşaAllah...
Benim bir haftam çok yoğun ve birazda stresli geçti babam ameliyat oldu çok şükür ameliyatı iyi geçti hastaneden taburcu oldu..
Rabbim şifa bekleyen bütün kullarına şifalar ihsan eylesin...
**************************
Külah böreğini kanal d nin mutfağım proğramında seyretmiştim bende denedim...
Böreği  tarifteki gibi tereyağıyla yaptım kıtır kıtır bir börek oldu...
Ben kıtır lezzetlerden ziyade yumuşak lezzetleri seviyorum ve daha rahat yiyebiliyorum bu yüzden sonradan yaptığım külah böreğimdeki yağı değiştirdim...
Şimdi malzemelerine ve yapımına bakalım dilerseniz....
5 adet yufka
1 kase kadar su ve sıvıyağ karışımı
Haşlanmış patates
Çökelek
Ispanak
Tarifimizin videosunu seyretmek isterseniz tıklayın

 Bir tane yufkayı tezgaha serip üzerine su ve sıvıyağ karışımından sürülür....
İkinci yufkada ilk yufkanın üzerine serilip tekrar sıvıyağ karışımından sürülür beş kat olana kadar bu işlem yapılır
 Her katı yağlanan yufkalar sekiz eşit parçaya kesilir. 
Yufkaların üzerine iç harcımız koyularak uçları kapatılmadan kalınca sarılır ve ortadan verev kesilir....
Börekler tepsiye dizilir....
 Üzerine yoğurt,sıvıyağ ve yumurta karışımından sürülür ısıtılmış fırında pişirilir...
Gevrek lezzetleri seviyorsanız sıvıyağ yerine tereyağ veya hem tereyağ hem sıvıyağı karıştırıp böreklerin üzerine sürebilirsiniz...
Şimdilik benden bu kadar selametle kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder