4 Haziran 2013 Salı

MARMELATLI KURABİYE


Çocuklarda bende atıştırmalık şeyleri sevdiğimiz için evde kek kurabiye gibi gıdaları bulundurmaya çalışıyorum..
Burada tarifini verdiğim marmelattan kurabiye yaptım tarifimize geçelim dilerseniz...
Yarım paket margarin
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı pudra şekeri
yarım çay kaşığından az kabartma tozu
Marmelat
 Oda ısısındaki margarini,sıvıyağı,şekeri elimle karıştırdım aldığı kadar un ve kabartma tozuyla çok yumuşak olmayan hamur yaptım...
Hamurun kıvamını iyi ayarlamak gerekiyor un az gelip hamur yumuşak olunca kurabiyeler pişerken  yayılıyor un fazla gelince sert kurabiyeler oluyor...
Hamurdan ceviz kadar parçalar koparım yuvarladım (sabrınız varsa daha minik kurabiyeler yapabilirsiniz sunumu ve yemesi daha hoş oluyor)ortasına parmağımla çukur yaptım ısıtılmış fırında pişirdim..
Kurabiyeler pişerken kabarırsa çukur kısmını kaşıkla bastırabilirsiniz..
Kurabiyeler soğuyunca boşluklara marmelat koydum..
Afiyet şifa olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder