21 Haziran 2013 Cuma

MANGAL-IZGARA İÇİN ÖNERİLER (KAŞARLI BİBER ,KAŞARLI MANTAR DOLMASI ,SARIMSAK SOSLU PATLICAN)

Herkese merhaba .
Hem tatil hem ülke sorunları derken bayağı ayrı kaldım sitemden nihayet tatilimi yaptım dinlendim, iki kitap okudum ,dönüşte işlerimi toparladım geldim bu arada sizleri de çok özledim.Bugün tatildeyken mangalın yanına hazırladıklarımla geldim.Pratik ve güzel tarifler.Fotoğraflarım çok güzel değil çünki fotoğraf makinem bozuldu telefonla çektiğim fotoğrafları koydum şimdilik idare edin :)


Mangal zamanı geldimi mutlaka yaptığım bu tarifleri neden şimdiye kadar paylaşmadım bilmiyorum demek kısmet bugüneymiş.Bunları yapmak için illaki mangala gerek yok  ızgarada da yapabilirsiniz mangalda pişirdiğiniz etlerin yanına bunlar çok güzel oluyor hatta mantar ve biber dolmaları ızgarada daha güzel oluyor kızarıyor.



Tarifler için ölçü vermiyorum.Ben göz kararı yaptım.

Kaşarlı kırmızı biber dolması için:

Biberleri yıkayıp enine kesin içlerini çıkarın tuz serpip rende kaşar doldurup üzerine çörekotu ve kırmızıpulbiber serpin.

Kaşarlı mantar dolması için:

Mantarları yıkayıp soyup içlerini oyup limonlu suya koyun.Hepsini hazırlayınca yıkayıp süzüp tuz serpip kaşar rendesi ile doldurun.Üzerlerine pulbiber serpin.
Biberlere ve mantarlara  kaşarları bol koyun zira pişip eriyince çöküyor.
Hazırlanan biber ve mantarları ızgarada kızarana kadar pişirin.Mangalda da yapabilirsiniz fakat ızgarada bence daha güzel oluyor.

Sarımsaklı köz patlıcan için:

Patlıcanları mangalda ya da fırında güzelce közleyin.Onlar közlenirken bir kasede bol zeytinyağı ,limonsuyu ,doğranmış sarımsak,tuz ve kırmızıpulbiberden oluşan sos hazırlayın.Pişen patlıcanları alıp ortadan karnıyarık hazırlar gibi kesip açın hazırladığınız sarımsaklı sosdan döküp servis edin.

Et yemeklerinizin yanına nefis mezeleriniz hazır:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder