2 Haziran 2013 Pazar

MARMELAT YAPIMI



Hayırlı,huzurlu ve sağlıklı bir hafta dilerim hepimize...
Pazara veya markete gittiğim zaman çeşit çeşit meyveleri gördüğümde heleki çürük çarık değilse dayanamayıp biraz fazlaca alırım bizim evdede ne yazıkki meyve pek tüketilmez...
Bende kalan meyveleri kullanmanın yolunu buldum marmelat yapıp kahvaltıda,tatlılarda,pastalarda kullanıyorum...
Bunlardan biride burada yaptığım marmelatlı kek tarifim...
Marmelatı göz kararıyla yapıyorum eğer meyve az tatlıysa şekeri biraz artırıyorum...
Tarifimize geçelim dilerseniz....
Arzu ettiğiniz kadar şeftali veya çilek
Tozşeker
2-3 damla limon suyu

Marmelat yapacağım meyveleri güzelce yıkadım yapraklarını varsa çekirdekleri ayıkladım çilek marmeladı yaparken  çilekleri rondodan geçirip (tembellik yapıp şeftalileri geçirmedim) uygun bir  tencereye koydum...
Marmelat yapacağım meyveler az ise küçük bir tencere tercih ediyorum...
Meyveler tencerede ince bir tabaka olucak kadar koyuyorum üzerine şekeri gezdiriyorum dolabta bazen bir gece vaktim yoksa daha az bekletiyorum...
Ocağa alıp kaynamaya başlayınca üzerindeki köpükleri ara ara tahta kaşıkla alıyorum marmelat koyulaşınca limon suyu ekleyip biraz daha ocakta tuttuktan sonra alıp soğumaya bırakıyorum kabuk bağlamaması için ara ara karıştırıyorum...
Marmelatamız hazır...
Yaptığım marmeladı kurabiye yapımında kullandım en kısa zamanda tarifi yayınlayacağım İnşaAllah....
*Eğer fazla meyveden marmelat yapılacaksa büyükçe bir tencereye bir kat meyve parçaları veya püresi bir kat şeker tekrar meyve tekrar şeker koyarak yapılabilir diye düşünüyorum ben az ölçülerle yapıyorum.
*Marmelatı yapıp soğuyunca az az  buzdolabı poşetlerine koyup dondurucuya kaldırdım nasipse lazım olunca çıkarıp kullanacağım..
Şimdilik benden bu kadar selametle kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder