7 Haziran 2013 Cuma

ÇİĞ BÖREK


 Hayırlı Cumalar arkadaşlar Cumamız mübarek olsun...
Çiğ börek yapımını hepimiz biliyoruz ama püf noktalarına dikkat edince lezzeti,görünüşü daha bir güzel oluyor...
Geçenlerde mutfağım proğramında Eskişehirli marifetli bir arkadaşımız çiğ börek yaptı  püf noktalarını anlattı bende denedim çok güzel oldu sizde seyretmek isterseniz linki burada
Tarifimize geçelim dilerseniz...
1 su bardağı ılık su
Tuz
Bir çimdik maya
Un
İç harcı için..(ben patatesli iç kullandım)
Haşlanmış rendelenmiş patates
Kıyılmış maydanoz
Tuz

Önce hamuru hazırladım.....
Su,maya,tuz ve unla yumuşak bir hamur yaptım...
Hamuru ortalama  ceviz kadar bezelere ayırdım....
Nemli bez örtüp dinlenmeye bıraktım..
İç harcını hazırladım unla açtığım hamura patatesli harçtan yaydım..
Hamuru kapatıp kenarlarını mutfak ruletiyle kestim...
Böreklerin hepsine aynı işlemi uyguladım yağı iyice ısıttım...
Böreklerin üzerindeki fazla unu silkeledim sıcak yağa koydum böreklerin kenarlarına ek olmayan diğer tarafa maşayla hafif hafif vurdum böylece börekler iyice kabardı....
Börekleri çevirerek eşit miktarda her yerini pişirdim...
Çiğ böreğin daha güzel olması için bir kaç püf noktası...
*Böreklerin içine sürecelecek malzemeyi braz su ve yağla inceltmek lazım ki böreklerin içine rahat sürülsün topak topak olmasın...
*Börekleri bol ve sıcak yağda kızartmak gerekiyor..
*Böreklerimizin kapatırken hava almıyacak şekilde kapatmak gerekiyorki kızartırken içindeki havayla kabarsın..
*Böreklerimizi yağın içine atarken aynı zamanda atmak gerekiyor ara ara tencereye atarsak yağın ısısı düşer börekler istediğimiz gibi kızarmaz...
Şimdilik bende bu kadar selametle kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder