19 Aralık 2012 Çarşamba

tel şehriye pilavı


tel sehriye pilavı
akşam yemek davetinin ana yemeği olarak yaptığım baharatlı fırın poşetinde tavukla tel şehriye pilavı. Yemeği davette resimleyemediğim için ertesi gün resmini çekmiştim. Isıtmadan yaptığım içinde pek iç açıcı olmadı:) Çok lezzetli bulundu, değişiklik arayanlar için iyi bir seçim aynı arpa şehriye pilavı gibi yapılıyor.. İçine istediğiniz sebzeyi ekleyebilirsiniz..
 
 
2 su bardağı tel şehriye
3 ym kaşığı tereyağ
1 su bardağı domates püresi (yazdan yaptıklarımız)
2 su bardağı et suyu yada su
tuz
 
Tel şehriyeyi tabanı geniş tencerede yağsız olarak kavurun. Ocaktan aldıkdan sonra da karıştırmaya devam edin ısısıyla kavrulmaya devam ediyor dikkat edin yanmasın. İlk harı geçince tereyağı ekleyerek karıştırın yağ erisin (yağı sonradan ekliyoruz çünkü kavururken yağın yanmaması için ben tüm pilavlarımı bu şekilde yaparım şayet şehriye kullanacaksam) Domates püresini ekleyip karıştırın. Suyu ve tuzu ekleyin. Kaynadığı zaman ocağın altını kısın suyunu çekene kadar pişirin. 10 dk demlendirip servis yapın.
Ben pilavı büyük servis tabağına alıp üzerine bütün olarak pişirdiğim tavuğu yerleştirdim. Sofraya getirip servisini o şekilde yaptım sunum oldukca şık oluyor..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder