21 Aralık 2012 Cuma

KATMER POĞAÇA

 Selamlar arkadaşlar yaklaşık beş günden beri farenjit ve soğuk algınlığıyla uğraşıyorum çok şükür yavaş yavaş geçmeye başladı...
Şimdi daha iyiyim Elhamdülillah Rabbim şifa bekliyen bütün hastalara şifalar ihsan eylesin....
Seneler önce blog açmak aklımın ucundan bile geçmiyordu o zamanlardada blogları takip ediyor tarifleri deniyordum...
Beğendiğim bloglardan bir taneside mutfak güncesiydi ne yazıkki artık bloğuna tarif yazmayı bıraktı...Umarım tekrar yazmaya başlar...
İşte  katmer poğaçada mutfak güncesinden bir tarif ...
Yapım aşamalarını gece fotoğrafladığım için resimler çok bozuk çıktı o yüzden yayınlayamadım tekrar yaptığımda fotoğraflarım İnşaAllah...
Şimdi tarifimize geçelim...
1 su bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 yumurta (akı içine, sarısı üstüne)
1/2 paket instant maya
2 çay kaşığı tuz
2 çay kaşığı tozşeker
Aldığı kadar un
50 gram kadar  tereyağ (oda sıcaklığında yumuşatılmış)

Beyaz peynir 
 Ilık sütün üzerine sıvıyağ, tuz ve şekeri ekledim elimle hafif karıştırdım...
Biraz  un koyup üzerine mayayı ekledim unla mayayı hafif harmanladım yumurta akınıda ekleyip  ele yapışmayacak yumuşaklıkta hamur yaptım. 
Hamurun mayalanmasını beklemeden 8 parçaya ayırdım. Her parçayı tabak büyüklüğünde açıp, üzerine yumuşak tereyağından ince bir tabaka halinde sürdüm..
Hamurları üstüste dizerek, her parçada bu işlemi tekrarladım. En üsttekine yağ sürmedim. 
Buzdolabında yaklaşık onbeş dakika kadar tuttum....
Üstüste dizilmiş hamurları fazla ezmeden yavaş yavaş ne çok kalın nede çok ince olmayacak şekile gelene kadar büyüttüm. Sigara böreği sarcak gibi kesip, hamurun ucuna peynir koyarak sardım.Poğaçaların üzerine çok az reçel eklediğim yumurta sarısı sürdüm...
 Yaklaşık otuz,kırk dakika mayalandırıp, üzerleri kızarana kadar pişirdim.
Poğaçalarımı Yer sofrası arkadaşımızın ev sahibeliği yaptığı P.D.Ç.S.E 78 gönderiyorum kolaylıklar diliyorum...
Herkeze mutlu hafta sonları dilerim...
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder