30 Aralık 2012 Pazar

PATATES PÜRESİ EŞLİĞİNDE MARİNE EDİLMİŞ HİNDİ PİRZOLA VE MANTAR


PATATES PÜRESİ EŞLİĞİNDE MARİNE EDİLMİŞ HİNDİ PİRZOLA VE MANTAR
MERHABALAR,SELAMLAR,SEVGİLER
Bir yılın daha sonuna geldik ömrümüzden 365 gün daha yitirdik,hepimize yeni yılda sağlıklı,huzurlu,hayırlı,bereketli bir ömür dilerim
10 adet hindi pirzola,
250 gr kültür mantarı,
baharatlar,
2 adet patates
etleri marine etmek için bir kap içine:
1 adet soğan ve 1 diş sarımsağı rendenin ince tarafı ile rendeledim,
kekik,karabiber,kimyon,pul biber,bitkisel tuz,çok az sıvı yağı koyup karıştırdıktan sonra etleri bu karışımla harmanlayıp kokusu çıkmıyacak şekilde kapağı kapalı olarak buzdolabında beklettim
Pirzolanın kemikleri nerede diyecek olursanız :) yemeğimi seramik tavada pişireceğim için kemiklerin tavanın iç kaplamasına zarar vermesini önlemek için kesip çıkarttım,poşetleyip buzluğa koydum,farklı bir şekilde değerlendiririm inşallah :)
tavayı ısıtıp çok az sızma zeytinyağı döküp etleri koydum,aralarına yıkayıp 2ye veya 4e böldüğüm mantarları ilave ettim önce harlı ateşte,daha sonra kapağını örtüp kısık ateşte etler yumuşak kıvamda pişene dek tuttum
bu arada acele ettiğim için (B planını devreye sokup) patatesleri soyup çok küçük parçacıklar halinde doğrayıp üzerine sıcak su,t1 kaşık tereyağı,1 kaşık zeytinyağı ve bitkisel tuz koyup kısık ateşte suyunu çekene kadar kaynattım,çırpıcı ile püre haline geldi,yemeğimize eşlik etti :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder