16 Aralık 2012 Pazar

HAMSİ BALIK KÖFTESİ VE LOKUM GİBİ KARNI BAHAR SALATASI


KÖFTE İÇİN MALZEMELER:
-1/2 hamsi
-1 küçük kuru soğan
-10 tane dal yeşil soğan
-1 tatlı kaş.toz kırmızı biber
-1 çay kaş.kimyon
-tuz
-1 dilim kuru ekmek

YAPILIŞI:
-rondoda kılçıklarından temizlenmiş balıkları kıydım
-kuru soğanı rondoda kıydım,ekmeği ilave edip yine beraber kıydım
-yeşil soğanları bıçak ile küçük kestim
-bütün malzemeleri yoğurdum,2 saat kenarda beklettim
-yumurta büyüklükte  köfteler yaptım,una buladım,kızgın yağda kızarttım.
NOT:balıklarla birlikte bizde yumurta,süt,ayran kullanılmaz .


LOKUM GİBİ KARNI BAHAR SALATASI

MALZEMELER:
-küçük karnı baharı temizledim,çiçeklerini küçülttüm,buharda 10 dak haşladım
-2 limonun suyu
-1-2 çorba kaş. sıvı yağı
-tuz

YAPILIŞI:
-limon suyu,sıvı yağı ve tuzu çatal ile çırptım,karnı baharın üstüne döktüm yemekten 1-2 saat önce
-bu şekilde bizim eve karnı bahar sık girecek

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder