5 Kasım 2009 Perşembe

Karnıyarık ve Merhaba

Yaklaşık bir aydır yazmıyorum ve fotoğraf çekmiyorum.. Bu sürede evde yemek pişti elbette ama nedense ben blogumla ilgilenmeye pek vakit bulamadım. Belki Kuymak'tandır.. Geçtiğimiz bayramdan beri evimizin yeni bir üyesi var: Kuymak! Evimize geldiğinde iki aylıktı, miyavlayamıyordu bile.. Şimdi üç aylık, çok sevimli ve yaramaz bir afacan..

Bir aylık aradan sonra karnıyarıkla devam ediyorum..Koca yaz yapmadım, geçenlerde canım karnıyarık çekti.. Kızartma işlemine rağmen yaptım, çok da güzel oldu..

Malzemeler:
4 adet patlıcan (çok ince olmasın)
200 - 250 gr. kıyma
1 adet soğan
sivri biber (kıyma harcının içinde ve patlıcanların üzerini süslemek için kullandım)
3 domates
1 yemek kaşığı salça
tuz
karabiber
sıvıyağ

Patlıcanları yıkayıp alaca soyun ve tuzlu suda yarım saat bekletin. Bu esnada kıymalı harcı hazırlamak için soğanı yağda kavurun ve kıymayı ilave edin. Kıyma kavrulunca küp küp kestiğiniz domatesleri, salçayı, tuzu ve biberi de ekleyip kavurmaya devam edin. Domatesler yeterince su salmazsa çok az su ekleyin. Patlıcanları çok iyi kurulayıp saplarını kesmeden yağda kızartın. Kızartılmış patlıcanları havlu peçeteye alıp fazla yağı bırakmalarını sağlayın. Fırın kabına aldığınız patlıcanların ortalarını kaşıkla açın ve kıymalı harcı ekleyin. Yemeğin suyu için de sıcak suda incelttiğiniz 2 tatlı kaşığı salçayı patlıcanların üzerine gezdirin. Patlıcanların üzerini sivribiber ve domatesle süsledikten sonra 175' fırında 15-20 dk. fırınlayın.

Afiyet olsun!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder