16 Kasım 2009 Pazartesi

ÇAY DAVETİ MASASI VE NUTELLALI KURABİYELER



Herkese mutlu bir hafta dilerim.Haftaya cumartesi günü çaya gelen misafirlerimize hazırladığım sofra ile başlamak istedim.Oldukça beğenilen menümden ise kurabiyelerimin tarifini vericem ilerleyen günlerde de salatamın tarifini veririm, zira diğerlerinin tarifi zaten mevcut.
Kurabiyelerimin tarifi sevgili özlem den.O iki katlı sandviç şeklinde yapmıştı ben daha kalın tek katlı yaptım ,tarifi azıcıkta değiştirdim ama iki şeklide harika oluyor çok beyeniliyor benden söylemesi.Menümüz;

Mercimekli köfte
Zeytinyağlı biber dolması
Havuz böreği(kıymalı)
Üç renkli salata
Çilekli fremboazlı cheesecake
Nutellalı kurabiyeler
Aşure

NUTELLALI KURABİYELER
MALZEMELER:

1/2 paket margarin yada tereyağ
1 çay bardağı sıvıyağ
1/2 çay bardağı toz fındık
1 su bardağı pudra şekeri
1 paket vanilya
yarım çay kaşığı kabartmatozu
aldığı kadar un
üzeri için toz fıstık ,hindistancevizi,şeker süslemeler
Nutella

YAPILIŞI:

Margarin yada tereğını (ben tereyağ kullandım) bir kaba alın sıvıyağı koyun çekilip toz haline gelmiş fındıklar,pudraşekeri ve vanilya katıp elenmiş un ve çay kaşığı ucuyla koyduğunuz kabartma tozunu ekleyip bir güzel yoğurun.Kulak memesi kıvamında yaptığınız hamuru merdaneile yarım cm.kalınlığında açın,iki katlı yapacaksanız biraz daha ince olsun.Şekilli kapılarla kesin.Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin.175 dercedeki fırında pişmeye bırakın.Fazla kızarmadan çıkarın ,soğutun.Üzerine nutella sürün tek kat yapacaksanız toz fıstığa batırın servis tabağına alın.İki kat yapacaksanız nutella sürdükten sonra ikinci kurabiyeyi yapıştırın yine üstüne nutelle sürüp süsleme malzemelerine batırın servis tabağına öyle dizin. Afiyetolsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder