1 Ağustos 2005 Pazartesi

MÜRDÜM ERİKLİ TARTÖLET


Yemekbiz grubumuzda her ay bir sebze ve meyve seçiyoruz biz, ve seçilen meyve/sebze ile ilgili tarifleri paylaşıyoruz , ardından da Grup ana sayfamızda Files ta dosyalıyoruz.

Bu ayda Bamya ve Mürdüm Eriği dedik. Benim geçtiğimiz sene yemek grubumuzla paylaştığım bir Mürdümlü tarifim vardı.Bugün sıcağı sıcağına gidip Manavdan Mürdüm Erik aldım ve hemen yaptım. Hatta oğluşumla birlikte yaptık...

Görüntü ve sunum çok şık oluyor ve çok kolay hemen yapılacak bir tarif.Tuttu tutmadı derdi yok. Elinizde Mürdüm yoksa başka meyve ile deneyin. Ama deneyin:))

Malzemeler
6 adet Mürdüm eriği
3 adet yumurta
8 Çorba kaşığı şeker
Yarım paket margarin ( oda sıcaklığı )
2 sb. un
1 paket vanilya
Yarım limon suyu
1 adet limon kabuğu rendesi

Yapılışı
1. Eriklerin çekirdeklerini çıkarıp ikiye ayırın
2. Yumurta ve şekeri çırpın
3. Margarini ilave edin, limon suyu ve rendelenmiş kabuğunu ekleyin çırpın
4. Unu ilave edin ve en son vanilyayı ilave edin
5. Yağlanmış muffin kalıplarına yada tartölet kalıplarına malzemeyi yayın
6. Üzerine erikleri dizin
7. Eriklerin içi hamurun üzerine gelecek yani kabuk dışarıda kalacak
8. Önceden ısıtılmış 175 derece fırında pişirin

Notlarım;
Benim Muffin kalıplarım büyükçe ve tam 12 adet cıktı. Sizin kalıplarınız orta boy yada daha küçük ise daha fazla çıkaracaksınızdır ama o zamanda eriklerin sayısını arttırın.
Hamur kasıkla alınacak kıvamda oluyor . Kalıpları yarıdan biraz fazla doldurun zira kabartma tozu yok tarifte çok az kabarıyor. Resimlerden de anlaşılır.

Afiyet olsun
Figen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder