31 Temmuz 2005 Pazar

KEKIKLI ZEYTINLI EKMEK


Merhaba
Pazar gunleri mutfagimda olmayi seviyorum, yorulsam da...
Bu pazar Kekikli Zeytinli ve Keten tohumlu ekmegimi yaptim.
===========================================

Malzemeler:

4 kap beyaz un
1/2 kap seker
14gr kuru maya
1 yemek kasigi tuz
3/4 kap sut
1,5 kap su
1/2 kap zeytinyag
1 kap cekirdekleri cikarilmis zeytin
2 yemek kasigi kuru kekik
1 yemek kasigi keten tohumu

Nasil mi Yaptim?

Once mayami ilik su ve az tozseker yardimi ile kabarttim, mayalanma
islemi olurken unumu eledim,diger tum malzemelerimide ilave ettim,
maya kabarinca onu bu karisima dahil ettim,
yaklasik 10 dk yogurdum, iyice yogrulduguna emin olunca
pisirecegim kalipi yagladim, uzerini saran ile kaplayip, bahcede
gunese cikardim, kisa surede hamur iki katina cikti,
400 F ( 200 C ) isitilmis firina surdum, yaklasik 25 dk da pisti,
tadimi ? Enfes, deneyin...
Afiyet olsun
Zeynep

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder