16 Temmuz 2005 Cumartesi

GEREMEZ


Sabah kahvaltıları için yaptığımız bir alternatif. Bir çok değişik versiyonları var bu tarifin.
Annem bu tarifi süt ile yapar rahmetli babaannemden öyle öğrenmiş. Ben ise evlendiğimde kayınvalidemde bu şekli ile yedim. İlk yediğimde hiç hoşlanmadım ve eşim nasıl beğenir annemin yaptığı daha güzel demiştim:) Ancak zamanla bende bu tada alıştım ve çok seviyorum, ama annemin yaptığı sütlü halini de beğeniyorum. Fakat evimizde bu şekliyle yapıyorum, eşim öyle istiyor:) Benim baba tarafım Yugoslav eşimin de rahmetli babası Arnavut muş.
Bizlerde sıkça yapılan bir tariftir.

GEREMEZ

Malzemeler
1 kg. süzme yoğurt
1 kg. taze çökelek
1,5 kg. kadar yeşil biber

Yapılışı

Biberler birer lokmalık şeklinde kesilir
Yoğurt ve çökelek karıştırılır.1 çay kasığı tuz ilave edilir
Çökelek karışımı ile biberler karıştırılır
Bir kavanoza bastırılır.
Üzerini örtecek şekilde zeytinyağı gezdirilir. Bu şekilde üstünün küflenmesi önlenir ve lezzet verir zeytinyağı.

Yaklaşık 7-10 gün içinde hazır kıvama geliyor.
Bu süre içinde bir iki kez karıştırabilirsiniz daha homojen olmasını sağlıyor.
Bu ölçüler için 3 kg. lık kavanoz, kap tam geliyor.



Ben artık yarım kg. çökelek ve yarım kg. da kırık tulum peyniri ile yapıyorum. Bu şekli çok daha güzel. Yani bulursanız kırık fire verilen tulumlardan alın yarı yarıya katın harcınıza çok daha lezzetli oluyor. Bunu da sevgili kayınvalidem söylemişti sağolsun.

Ve burada kullanılan biberde çok önemli onu anladım zira geçen sene son yapışımda biberleri pazardan alamamıştım ve karışıktı bir kısmı çok koyu yeşil idi ve o yeşil olanlar çok tatsız kalmıştı, katı bir tadı vardı .Yani alınacak yeşil biberin tazecik ve lezzetli olması harcınızın da lezzetli olmasını sağlıyor...

Afiyet olsun,
Figen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder