24 Temmuz 2005 Pazar

MANTARLAR VE POGACALARIM

Benim yemeklerle bu kadar ilgili olmama ragmen, yemekle hic
ilgisi olmayan zipzip oglumun ilgisini cekmek icin birseyler
yapip durur haldeyim, gecen hafta sevgili Nur'la bu konuyu konusurken
asagida gordugunuz mantarlari yumurta ile yapmayi onerdi, yaptim,
hic ilgilenmedi bile, bugunde haslanmis patateslerle yaptim:))



Bu sefer hayret icerisinde kaldim, cunku yedi :))
Yaninda da patatesli ve peynirli poacalarim var, onlardan da yedi
bir iki tane,poacam icin peynirim kalmamis, sabah bende alisveris
icin cikmadim disari, hemen cokelek yaptim, taze cokelek icine
patates hasladim ilave ettim, maydonoz biraz tuz
cok guzel bir ic oldu.



POGACA ICIN:
Malzemeler:
500 gr. un
300-350 gr. yogurt
250 gr. tereyag
3 adet yumurta
1 çay kasigi baking powder
1 tatli kasigi tuz
200 gr. beyaz peynir

3 adet haslanmis patates
1 demet maydanoz
1/2 demet dereotu

Nasil mi Yaptim:

Un, tuz, kabartma karistirilip, ortasi acilir. Yogurt, yumurta (bir sarisi ayrilir) konur. Çok fazla yogurmadan yogrulur. Yumurta büyüklügünde parçalar alinir, Unlanir. 4 parmak yardimiyla açilir. Harç konur. 1/2 ay seklinde kapatilir. Unlanmis bardakla kesilir. Yumurta sarisi sürülür. 170-200 C önceden isitilmis firinda pembe renkte pisirilir. Sicak servis yapilir.

Posted by Picasa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder