20 Temmuz 2005 Çarşamba

HAFİF KABAK YEMEĞİ


Bu yemeği geçen sene keşfettim.Ama nerden anımsayamadım ?
Yemekbiz grubumuzdan ya da bir dergiden sanırım , bilemedim , herhangi bir yere de not almamışım tarifi, çünkü akılda kalan bir tarif bu sebeple de nerden / kimden aldığımı anımsayamadım...

Yapmadıysanız denemenizi şiddetle öneriyorum. Son derece hafif ve lezzetli.Ayrıca bir yaz yemeği , çünkü dolaptan çıkardığınızda hemen üzerine sarımsaklı yoğurdunuzu döküp yiyebileceğiniz bir yemek. Çok ta pratik. Evet aslında Pratik Yemeklerimiz Bölümüne bir tarif daha eklendi sanırım, ne dersiniz:)

Yemeğin ismini kendim uydurdum, dedim ya orijinal ismi vardıysa da bilemedim ?....

HAFİF KABAK YEMEĞİ

Malzemeler
4 adet kabak
1 kg. domates
2 adet büyük soğan
Nane, tuz, karabiber
Sarımsaklı yoğurt

Yapılışı
· Kabakların sırt kabuklarını hafif kazıyalı ve ince halkalar halinde doğrayalım
· Domatesleri küp küp keselim
· Soğanları halka halka keselim
· Geniş bir tencerenin tabanına 1 sıra soğan halkalarından yayalım
· Üzerine bir sıra kabak ve yine soğan
· Soğan ve kabakları bu işlem sırasına göre yerleştirdikten sonra en üstüne küp doğranmış domateslerimizi yayalım, tuz, karabiber serpelim
· Kısık ateşte pişirmeye bırakalım ve çok az sıcak su ekleyelim
· Çok kısık ateşte karıştırmadan pişirelim , domateslerle kabaklar özleşene kadar
· Pişince ocağı kapatıp üzerine nane serpelim ve soğumaya bırakın
· Servis yaptığınızda üzerine sarımsaklı yoğurt dökün

Afiyet olsun
Figen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder