16 Temmuz 2005 Cumartesi

COBAN BOREGI


Merhaba
Yemek gurubumuzdaki dostlarin cogu biliyor, anne tarafim egeli,
ama baba tarafimda anadolunun gobeginden Ankara'liyim, bu yaptigim
boregi koy yufkasi ile yaparlar anadolu'da...Benim burada o sansim
olmadigi icin Filo yufka ile yaptim. Amacim yine sebze
yemeyen ogluma
sebzeli hamur isleri yedirebilmek :))

======================================================

Malzemeler:
Borek icin:
  • 1 paket filo yufka ( Koy yufkasi veya 5 tane hazir yufka)
  • 2 yumurta
  • 2 kup sut
  • 1/2 kup zeytinyag

Harci icin:
Evinizdeki tum sebzeler olabilir, zira coban boregi denmesi coban
kirda ne bulursa
sebze olarak hepsini sacta cevirip, yufkanin arasina
sarip yermis, biz yumurtali, sutlu, yagli sosla zenginlestiriyoruz.

Ben sebze olarak;
  • 1 adet kuru sogan
  • 3 adet havuc ( rendelenmis)
  • 1/2 ispanak
  • 1/2 hardal otu
  • 1 adet yesil biber
  • 1 adet kirmizi biber
  • 2 dis sarimsak
  • 1/2 cay kasik karabiber
  • damak tadiniza uygun miktarda tuz
  • 2 yemek kasik zeytinyag kullandim.

Nasil mi Yaptim?

  • Tum sebzeleri dogradim.
  • Tavada zeytinyagda hepsini bir arada cevirerek pisirdim.
  • Baharatlarida ilave ettikten sonra ilimasini bekledim.
  • Firinimi 400 F ( 200 C) getirdim.
  • Tepsimi yagladim.
  • Yufkalarimi tepsiye dosemeye basladim. (her kata sut, yag, yumurta sosu uyguladim)
  • Ortaya gelince harcimi yerlestirdim.
  • Yufkalar bitene kadar isleme devam ettim.
  • En son kalan sosuda yufkalarin uzerine doktum.
  • Yaklasik 40 dk. da kizarmis olarak firindan aldim.
Yaninda elma kompostosu ile cok leziz oldu.

Afiyet Olsun
Zeynep Tore

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder