29 Temmuz 2005 Cuma

ÇİKOLATALI CHEESECAKE


Dün akşam çok sevdiğim arkadaşlarım ailecek geldiler,onlar için yaptım.
Bu tarifi 7 yıldır yaparım ve artık neredeyse tüm arkadaşlarım biliyor , üyesi olduğum gruplarda senelerce yazdım ve çok eskidi tarifim ama tadı hala aynı lezzetinde:))

Ben meyveli sevmiyorum ne yazık ki, Çikolatalıya bayılıyorum.
Bu tarifi öyle her zaman yapmam, özel günlerde yada çok istek olursa yapıyorum:)
Dedim ya ben bu tada bayılıyorum ve özel zamanlarda yapılmalı:))
Yok işin şakası bir yana yapımı da aslında çok kolay. 2. yapışınızda eliniz alışacak emin olun.

Diğer blog larda bir çok arkadaşımız çok güzel ve farklı Cheesecake tarifleri verdiler

Umarım Çikolatalı şeklini de seversiniz:)
Ve resmini çok daha şık bir sunula çekip yayınlamak istedim ama dün tüm günüm hastanelerde ve dr. larda geçti, akşam 19,30 da evde oldum ancak bu kadar çekebildim.
Zira bitmeden çekmeliydim hemen arada çekildi:))

Malzemeler
2 kutu Pınar Labne & Beyaz
4 yumurta
1 paket vanilya
Yarım paket pudra şekeri

Tabanı İçin
2 paket petibör bisküvi
Yarım paket margarin

Üstü için
2 adet bitter çikolata


Yapılışı

1. İlk malzemenin hepsini mikserle çırpın
2. Bisküvileri rondoda toz haline getirin , margarini eritin
3. Margarin ve bisküviyi karıştırıp yoğurun, bisküviyle özleşmesini sağlayın
4. Kelepçeli kek kalıbının tabanına iyice bastırarak yayın.Çok iyi bastırmanız gerekli aksi halde keserken dağılır.
5. Margarin az geldi diye düşünürseniz bir miktar daha ekleyebilirsiniz, ben genelde daha iyi yapışsın diye ekliyorum
6. Tabana bisküvileri yaydıktan sonra üzerine çırptığınız karışımı dökün
7. 150 derece fırında 20 - 35 dk. kadar ustu sulu kalmayacak şekilde pişirin
8. Piştikten sonra soğumaya bırakın, iyice soğuduktan sonra
9. Benmari usulü çikolataları eritin ve üzerine sürün
10. Geceden dolaba koyun ve sabah hazır, mümkünse beklesin daha iyi sonuç alırsınız

Afiyet Olsun
Figen

Notlarım;
Pişirme kısmı çok önemli.Hafif sulu kalırsa malzeme keserken akacaktır.

Tadı değişmez ama keserken sorun yaşarsınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder