24 Ağustos 2005 Çarşamba

Fırında Beşamel Soslu Tavuk



Çok sevdiğim yemeklerden biri .
Seneler önce çalıştığım bir firmada Emine hanım ımız vardı. Bize yemekler yapardı ve çayımızı yapardı. O dönemlerde İnternet henüz çok yeni ve bizim şirkete bağlandı. Ben yemek kurdu yemekle ilgili siteler buldum ve ordan bize uyacak olan tarifleri alıp print ederdim. Ve bir gün Emine hanımı da yanıma alıp gösterdim siteyi.Bayıldı. O sitelerden aldığımız tariflerden biri de o senelerde buydu.Ama o dönemlerde böyle resimli değil ki. Lezzet Pınarı mıydı bilemiyorum siteyi. Ama artık o site yok..Yaklaşık 6-7 yil öncesinden bahsediyorum.

Emine hanım bu tarif ne çok yaptı bize şirketin de favori yemeği olmuştu. Emine hanımda bana ne dualar etmişti sağolsun , Sodalı börekler hımmm nefisti hepsi..Çok ta güzel yapardı elleri dert görmesin. Bu satırları da okur belki. Oda alıştı artık İnternet e:)

Benim önerim; Bu yemeği ben büyük fırın tepsisine yapıyorum. Kare kesip kilitli poşetlere koyup dondurucuya koyuyorum. Ani misafirde, veya yemek olmadığı zamanlarda elimin altında hazır yemek oluyor. Deneyin derim.

Malzemeler
2 adet kemikli Tavuk Göğsü ( haşlanmış olacak )
Yarım kg. lık hazır garnitürlerden ( Havuc,patates,bezelye )
1 su bardağı kadar kaşar peyniri rendesi

Beşamel Sos
1,5 Lt süt
4 çorba kaşığı tepeleme un
Muskat rendesi
Tuz , karabiber, varsa defne yaprağı
Sıvı yağ

Yapılışı
1. Tavukları haşlayalım ve tiftelim
2. Garnitürleri açıp güzelce yıkayalım konserve kokusunu alalım ve Kare Borcam ın zeminine yayalım
3. Üzerine haşlanmış , tiftilen tavukları serpelim
4. En üste Beşamel Sos u dökelim ve harca karışmasını sağlayalım
5. Sosun üzerine kasar rendesi serpelim, kaşarların üstüne ise fındık büyüklüğünde margarin/ tereyağı kesip bir kaç yerine koyalım
6. 200 derece fırında üstü kızarıp sos bir miktar çekene kadar pişirelim

Beşamel Sos un yapılışı;
Aslında ben hep göz kararı yapıyorum sosu. Ama bu kez mümkün mertebe ölçmeye gayret ettim.
Sıvı yag kızdırılır ve un eklenir , un sararıp kokusunu verene kadar tel çırpıcı ile çırpalım.
Sonra sütü yavaş yavaş dökelim. Bir yandan da hızla çırpmaya devam edelim, koyulaşacak sosunuz, içine tuz, karabiber, biraz muskat rendesi serpelim kaynayıp pişince ocaktan alalım.

Notlarım;
Beşemal Sos u yaparken sıkıntı yasayan arkadaslar için minik bir püf nokta ;
Yeni yemek yapan arkadaşlar için özellikle yağ oranını un oranından daha fazla tutun.Böylece unu kavururken ununuz topak olmaz ve üzerine sütü dökerken topaklaşma riskiniz kalmaz.Yada sosu hazırladıktan sonra blender la son kez işlemden geçirin hiçbir sorun olmaz inanın...Yaptıkça eliniz alışıyor.

Afiyet Olsun
Figen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder