10 Ağustos 2005 Çarşamba

SÜTLÜ İRMİK HELVASI



Yarın Kandil .Biz annemin evinde her Kandil de mutlaka Helva veya Pişi yapar komşularımıza dağıtırdık. Evlendim halen öyle devam ediyorum. İlk zamanlar bilmediğim için yapmazdım ama mutlaka Kandil Şekeri yahut Kandil Simidi alırdım. Ama artık hazır almıyorum. İrmik Helvası yapıyorum.

Bu tarifi eşimin ısrarı ile kayınvalidemden almıştım. Rahmetli kayınpederim sağlığında seneler evvel pastacılık ve tatlıcılık yapmış Aydın’ da . Ve tüm tatlıları çok meşhurmuş .Bu ölçüler rahmetli kayınpederime aitmiş. Hiç şaşmıyor çok güzel bir kıvam oluyor.
Nur içinde yatsın.

Bende artık sadece bu şekli ile sütlü yapıyorum.
Bu ölçüden epeyce Helva çıkıyor. Az sayıda kişi iseniz yarım ölçü yapın derim. Ben arada kendimiz için yapınca yarım ölçü yapıyorum. Ertesi güne de kalıyor.

Resim çok eski. Blog u ilk açtığımız günlerde yine yapmıştım ve öylesine resim çekmiştim:)
Yarın kandil olunca güne uygun tarif verelim istedik.
Yapmak isteyen arkadaşlarımıza şimdiden bilgi olsun.

Hepimizin Kandili Mübarek Olsun. Dualarımız kabul olsun inşallah.

Malzemeler
Yarım kg. irmik
1 kg. şeker
2 lt. süt
250 gr. Margarin
Fıstık ( arzuya göre )

Yapılışı
1. İrmik margarin ile birlikte kavrulur
2. Diğer tarafta ocak üzerinde süt ve şeker karıştırılır ve kaynatılır
3. Kavrulan irmiğe sıcak şekerli süt karışımı ilave edilecek
4. Göz göz olunca ocağı kapatın, tencerenin üstüne bir havlu koyup kapağını kapatın, demlenmeye bırakın. O kendini çekecek bir süre sonra.

Afiyet Olsun
Figen KARAVAS

Notlarım;
Kavurma işlemine nerede son vereceğinizi fıstıklar renk alınca anlıyorsunuz. Fıstıklar renk alınca yeterince kavrulmuş demektir.
Rengi beyaz oluyor arkadaşlar aldanmayın. Yada az kavurduk diye düşünmeyin süt ilave edildikten sonra açık renk oluyor. Su ile yapılınca renk daha koyu oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder