31 Ağustos 2005 Çarşamba

Mikrodalga = Browni ve Mısır Haşlama

Yemekbiz mail grubumuzda Sevgili Güzide bize bir yol açtı.
Mikrodalga da kekler yapıyordu. Bende artık denemeliyim dedim ve çok sevdiğim Browni yi yapıp denedim, sonuç mu ? Harika !:) Deneyeli epey oldu aslında ama yayınlamak bugüneymiş...

Ve daha sonra mısır haşladım oğlum için. Her defasında 2-3 tane haşlıyordum mecburen ocak yanıyor boşa gitmesin diye. E artık Mikrodalga yı kullanmaya başladık , denemeli dedim ve yaptım. Tam 15 dk. da hazır Mısırlar. Kapaklı Borcam a normal su koydum , mısırları ikiye böldüm ve tencereye koydum. Benim mikrodalgamın ayarı 750 Watta takıldı. Arızalı. Bu hali ile 15 dk. 1000 Watta daha kısa sürer. Hatta dün gece dondurucudan 1 mısır alıp gelmiş oğlum, hadi pişir anne diye. Annem bizdeydi “oğlum o pişene kadar sen uyursun” dedi:)
Ben güldüm 15 dk. sonra mısır hazırdı. Annemi görmeliydiniz:)
Ama Mısır ın resmini çekmedim, aklıma bile gelmedi...Bilgi olsun diye yazdım burayada. Güzide hala mikrodalgada tart ve kek yapmaya devam ediyor.
Bende denemelerim oldukça resimleyip sizlere bilgi veririm :)

Güzide cim çok teşekkürler paylaşımların için.




Ben Browni yi çookk seviyorum. Ama içi ıslak olmalı, oldukça ıslak. Kuru olmayacak.
Ben bu şekliyle seviyorum. Oğlumda bana çekmiş bu konuda galiba, oda ıslak seviyor:)

Benim gibi Browni yi ıslak sevenlerdenseniz bu tarif tam size göre...

Mikrodalgada yarım ölçü yaptım ve ölçü Küçük Kare Borcam a denk geliyor. Ben yumurtayı 2 adet kullanıyorum. Diğer malzemeler direk 2' ye bölünüyor o kadar. 750 Watta tam 5 dk. yeterli oluyor.!

Burada sosta yine çiğ yumurta var ve hamile, çocuklar için sakıncalı bu durum.
Ben oğlumda yiyeceği için daha önce sayfamızda
Esra arkadaşımızın önerdiği şekilde yaptım sosunu. Çocuklar ve hamileler de yiyecekse bu şekilde yapın derim.

Aşağıdaki tarif normal fırında yapılan Browni tarifim.
Ben Mikroda denedim.Yarım ölçü ile 5 dk. yeterli.

Malzemeler
1 Su bardağı süt
1,5 Su bardağı şeker
1 Su bardağı sıvı yağ
4 Çorba kaşığı kakao
3 Yumurta
1,5 su bardağı un
Kabartma tozu , vanilya

Yapılışı
Yumurta ve şeker çırpılır
Un ve kabartma tozu hariç tüm malzemeler eklenir ve mikserle çırpılır
Malzemeden 2 Su bardağı ayırın
Kalan sosun içine un, kabartma tozu koyup karıştırın
Kare Borcama dökün ve 170 derecede pişirin
Fırından çıkarınca dilimleyin ve hemen 2 bardak sosu üzerine dökün
Bir süre dinlendirin

Afiyet olsun
Figen

Notlarım;
Fırında pişme süresi ortalama 30 dakika , ama fırınınıza göre ayarlama yapın bence
Çok fazla pişerse sert olur , ben pek fazla sert sevmiyorum yumuşak olmalı ki bu şekilde sosu daha güzel içine çekiyor...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder