22 Ağustos 2005 Pazartesi

Süpriz Köfte


Merhaba
Benim zip zip oglum icin birseyleri yedirmek icin surekli
birseyler uyduruyorum:)) bu seferde bu supriz kofteleri yaptim
onun icin, inanilmaz birsey ama yedi...
Bende hemen benim gibi zorluk ceken anneleri dusunerek
bloga koymayi dusundum.

---------------------------------------------------------------------------------

Malzemeler:

500 gr kiyma
1 sogan (rende)
3 dis sarimsak ( rende)
tuz
karabiber
5 yumurta ( 4 u haslanacak, 1 i kofte hamuru icin)
hindi pastirmasi ( normal pastirmada olur)

Nasil mi Yaptim:

4 yumurtayi koydum haslamaya, bu sure icinde bende kofte hamurumu hazirladim,
biraz dinlendirdim, fazla baharat koymadim, zip zip pek hosnut olmuyor cunku.
Yumurtalari soydum ve ortada ikiye boldum, kofte hamurumdan elime aldim
incelttim
icine yarim yumurtami koyup tamami ile kofte hamuru ile sardim
cevresini,
sonra hindi pastirmadan 2 tane aldim, buyuk bir arti yaptim tam
ortasinada yumurtali
top koftemi koyup uzerine katladim hindi pastirmalari,
ust noktadan kurdan ile tutturdum.

Firin tepsime yerlestirip firina surdum. Yaklasik 40 dk da, 200 c de harika pistiler,
masaya getirdigimde Zip Zip'a abracadabraaaa dedim, supriz var icinde bil bakalim
neymis deyip ortadan kestim, hosuna gitti bu abracadabraaaa oyunu ve zevkle yedi.

Ama cok lezzetli olmus gercekten, bizde severek yedik. Eminim sizlerde deneyince seversiniz.
Gercek pastirmadan yapinca herhalde daha cok guzel olur, cemenin verdigi lezzet bambaska...
Afiyet olsun.
Zeynep

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder