16 Ağustos 2005 Salı

Domatesli Et ve Celtik Pilavi


Merhaba gecenlerde YemekBiz gurubumuzda yazmistim,
celtik'le (kepekli pirinc) nasil ugrastigimi, artik benim icin
cok kolay bir formul oldu bu, bugun sizinle paylasacagim
tarifte yine celtik'e, nasil bulgur muamelesi yaptigimi yazacagim...

Malzemeler

750 gr. dana eti( tercih sizin, koyun-kuzu olabilir)
bol rendelenmis domates ( 7-8 adet)
3 adet sarimsak
1 adet kuru sogan
2 yemek kasik zeytinyag
tuz,karabiber

Bulgur muamelesi yaptigim celtik pilavi icin:

2 kap celtik (esmer pirinc)
2 adet domates
1 adet dolmalik biber
2 adet sarimsak
1 kap et suyu
4 kap su
2 yemek kasik zeytinyag

Nasil mi Yaptim?

Once etlerimi kucuk dogradim, yikadim tencereme koyup pismeye biraktim. Et kendi suyunu saldi, cekti derken pistigini anlayinca dogranmis soganimi ilave ettim 2 kasik zeytinyag ile, soganlar pembelesince sarimsaklarimi dilimledim ve rendelenmis domatesimi ilave ettim, tuz ve karabiber ilavesinden sonra ocagin altini kistim.
Diger tarafta celtik'i yikayip 2 kap celtik icin 4 kap su ilave ederek mikrodalga firina koydum, tam 15 dakikada yenecek kivama geliyor, mikrodalgada celtikler piserken, tavada sogani, biberi, domatesi ve sarimsaklari soteledim, 1 kap etsuyu ile, pistiginden emin oldugum sebzelerin icine mikrodalgada pisirdigim celtikleri ilave ettim, tuz ilave ettikten sonra karistirdim ve demlenmeye biraktim. Her zaman bulgur bulamayan ve celtik'i normal sekilde pisirmek cok vakit aldigi icin bu islem tam bana gore, denerseniz eminim sizlerde keyif alacaksiniz.
Herikisi de cok leziz oldu, birde patates puresi yaptim servise cikarmadan once.
Afiyet olsun.
Zeynep

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder