5 Ağustos 2005 Cuma

PISILERLE KAHVALTI


GUNAYDIN!!!
Pazar sabahlari kahvaltilar ozel oluyor cogu hanede degil mi?
Bu pazar kalvaltida bende pisi yaptim,
rahmetli anneannem Sureyya hanim usulu...

Malzemeler:

1 corba kasigi kuru maya
ilik su (mayalama icin 1 bardak yeterli)

1 bardak su
tuz
1 cay kasik seker
aldigi kadar un
susam ve corek otu



Nasil mi yaptim?
Mayami seker ve ilik suda biraz beklettim, kabarinca unuma ilave ettim, diger suyuda ilave edip, hamur yumusak halde kalacak sekilde yogurdum, uzerini kapattim 1 saat bekledi, hamur kabarinca tavama yag koydum, birde yanima su dolu bir tas, hamuru almadan ellerinizi iyice islatin, o sekilde hamuru alip elinizle sekil verip,
susama batirip tavaya atin, cift tarafli kizartin,
elimizi islatmaktaki
amac, boyle daha yumusak oluyor derdi anneannem, bende de o aliskanlik kaldi.
Pazar sabahlari degisiklik arayanlar, ozellikle zeytin ve tulum peynirle cok hos bir lezzet.


( tulum peyniri bulamiyorum diyen amerika'da yasayan dostlara oneri: Queso Quesadilla isimli meksikan peynirini bulun, Turk tulumunu aratmayacak lezzette...)
Afiyet Olsun
Zeynep

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder