9 Ağustos 2005 Salı

ET SOTE



Et Sote
Yazayım mı diye düşündüm aslında, ama sonra yaz tabii dedim, çünkü bende ilk günlerde ne eziyet çekerdim etleri pişirene kadar, kayış gibi olmaktan nasıl kurtarırım diye. Çünkü artık etler eski etler değil ki at tavaya hemen pişsin !

Kavur kavur pişmez, dibi tutar yada çok sert olur, ne çektim:)
Sonunda sıcak su ekleyerek ön pişirme yapınca etler korksun artık benden diyerek sevinmiştim:) Bulmuştum çözümü...

Bu yüzden mutfakta henüz yeni olan arkadaşlarımız için yazıyorum, umarım işinize yarar.
Ben kendi yaptığım şekliyle yazıyorum size...


ET SOTE

Malzemeler
500 gr. Dana kuşbaşı
1 adet büyük soğan
3 adet domates
3 adet sivri yeşil biber
Tuz, karabiber, kekik

Yapılışı
1. Önce etler iyice yıkanır ve süzdürülür
2. Daha sonra tencereye etleri alın, yağsız bir şekilde etleri çevirin
3. Etler suyunu salacak ve tekrar çekecek, suyunu çekene dek orta ısıda pişirmeye devam edin arada karıştırarak
4. Etler suyunu çekince zeytinyağını ve kıyılmış soğanları ekleyin 2-3 dk.kavurun
5. Üzerine yaklaşık 3 su bardağı sıcak su ekleyin, kapağı kapatıp ocağın altını kısıp etleri pişmeye bırakın
6. Arada bakın etlerinize ama yaklaşık 30 dk. sürüyor, normal tencerede
7. Etler pişmeye yakın biberleri ekliyorum biraz daha pişirip en son domatesleri ekliyorum+ baharatlarını

Notlarım;
Düdüklüde de yapabilirsiniz o zaman suyunu daha az koyun. Ben direk tencerede yapılışını yazdım. Ve domatesin suyu çok çekmemeli biraz suyu kalmalı , öyle daha lezzetli oluyor.Varsa sıcak ekmeğinizi banacaksınız suyuna:) Yine ekmek dedim !

Nerden geliyor aklıma bilmem ki:)))

Afiyet olsun
Figen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder