13 Ağustos 2005 Cumartesi

LAZANYA CICEKLERI


Merhaba
Sicak bogucu bir gunun ardindan eve gelince hafif birseyler istedi
canim ev halki malum etobur, ben sebzeleri herzaman daha
cok sevdim, onlarada sebze yedirmenin degisik yollarini arar
dururum hep.
Aklima lazanyalar geldi erzak dolabinda bekleyen,
hemen bir yemek turettim...

Adini da sevgili Fethiye ile Lazanya Cicekleri koyduk.

Malzemeler:
Lazanya ( ne kadar cicek yapacaksaniz miktar o kadar)
Hardal otu ( ispanak kullanabilirsiniz _

1 adet kuru sogan
1 cay bardagi meksika tulum peyniri ( siz beyaz peynir kullanabilirsiniz)
1 cay bardagi rende kasar
tuz
2 yemek kasik zeytinyag
tuz
3 domates ( rendesi ve suyu)

Nasil mi Yaptim?
Kullanacagim kadar lazanyayi kaynar suda hasladim, onlar beklerken, soganimi yemeklik dogradim, zeytinyag ile tencereye koydum, sonra dogranmis hardal otumu koydum, tuz ilave ettim , hafif pistikten sonra aldim ocaktan, iliyinca peynirlerini ilave ettim. (bunlari yaparken aklima gurubumuzdan sevgili Guzide geldi, sebzeli herseyi cok seviyor )
Haslanmis lazanyalara bu icten alip rulo yaptim, kenarlari yuksekce olan dikdortgen firin kabina yerlestirdim teker teker, sonra rendelenmis domateslerimi suyu ile beraber uzerlerine gezdirdim, firin kabini folyo ile kapadim, isinmis firina koydum, 30 dk sonra uzerindeki folyoyu cektim, uzerine yine kasar rendelemeyi dusundum ama baktim boyle goruntu cok guzel, icinde zaten kasar var dedim :))
Cok hafif, cok leziz bir tat oldu soframizda.
Afiyet olsun.
Zeynep Posted by Picasa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder