7 Şubat 2014 Cuma

PİZZA TARİFİ


Hayırlı Cumalar arkadaşlar Cumamız mübarek olsun...
Rabbim dualarımızı kabul etsin günahlarımızı af eylesin...
Pizzayı uzun zaman önce yapmıştım yayınlamak bu güne kısmet oldu...
Tarifi sevgili Cahideden aldım ...
Pizzamızı nasıl yapmışım bakalım...
Yarım su bardağı ılık su
Yarım su bardağı ılık süt
Yarım çay bardağı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı instant maya
1 yumurta
Un
Tuz
Sos malzemeleri...
2 kaşık su 
2 kaşık sıvıyağ
1 yemek kaşığı salça
Kekik
Kimyon
Karabiber
Tuz
Kaşar peyniri
Sucuk
Kabın içine bir miktar un koydum ortasını havuz gibi açtım....
Su,süt,şeker,sıvıyağ ve tuzu koydum ...
Unun üzerine mayayı ekleyip karıştırdım yumurtayıda ilave edip kulak memesi kıvamında hamur yaptım....
Yaklaşık beş saat dolabta beklettim...
Hamuru üçe böldüm önce bir bezeyi un kullanmadan açtım....
Sos malzemelerini karıştırdım...
Açtığım hamura sürdüm...
Rendelediğim kaşar peynirinden serptim dilimlediğim sucukları üzerine dizdim...
200 dr ısıtılmış fırına koydum fırından almaya çok az kala kenarları kızardığında fırından aldım üzerine kaşar peyniri serptim tekrar fırına vardim....
Peynirler eriyince pizzayı fırından aldım pizzamız hazır.. 
Diğer iki bezeyede aynı işlemi uyguladım...
Sos malzemesi az gelirse çok az su ekleyebilirsiniz..
Afiyet şifa olsun....
Facebook sayfam için bir tık

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder