9 Şubat 2014 Pazar

HAVUÇLU PATATES SALATASI


Huzurlu,sağlıklı,çok mutlu bir hafta dilerim hepimize...
Bugün okullar açıldı Rabbim evlatlarımızı kazadan beladan korusun zihin açıklığı versin...
Salata tarifini Pratik ev yemeklerinde enginarla yapıldığını görmüştüm...
 Enginar mevsimi olmadığı için bende hem evde kalan patatesleri değerlendirmek hemde enginarlı yaparsam yenmeme riskine girmemek için patatesle yaptım... 
Özellikle misafir sofraları için yapılması geren tariflerden hem lezzet hem sunum açısından...
Salatımı nasıl yapmışım bakalım...
3 tane küçük haşlanmış patates
1 minik havuç
1 diş sarmısak
2 tepeleme yemek kaşığı süzme yoğurt
Tuz
1 kaşık sıvıyağ

Pateteslerin kabuklarını soydum rendeledim tuz,sıvıyağ ekleyip kaşıkla karıştırdım...
Düz bir zemine yaydım kalıbla kestim elinizle parçalar alıp yuvarlayarakta şekil verebilirsiniz...
Havucun kabuklarını soyacakla aldım rendeledim sarmısağıda rendeleyerek ekledim...
Havuc ve sarımsağa yoğurdu ekledim karıştırdım patateslerin üzerine kaşıkla paylaştırdım..
Bu ölçülerde yaptığım salatanın yoğurdu az geldi miktarı biraz artırmanızı tavsiye ederim... 
Yoğurt olarak süzme yoğurt kullanmak gerekiyor normal kıvamda yoğurt kullanırsak akacak ve görüntü bu kadar güzel olmuyacak...
Afiyet şifa olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder