22 Şubat 2013 Cuma

TUTMAYAN YOĞURTTAN NASIL ÇÖKELEK YAPILIR



Hayırlı Cumalar dilerim bütün ziyaretçilerime Cumamız mübarek olsun....
Koca bir haftayı bitirdik hafta sonuna ulaştık günler o kadar çabuk geçiyorki anlaşılır gibi değil...
Benim meşkuliyetlerimmi arttı zamanmı çok hızlı akıyor bilemedim hep bitmeyen bir şeyler var hep bir şeylere yetişmek gerekiyor...
Ömür sermayemizde yavaş yavaş eriyor Rabbim günlerimizi manevi kazançla geçirmeyi bizlere nasip eylesin...
********************************************************************
Geçenlerde yoğurt mayaladım sıcak yerde bekletemediğim için yoğurt tutmadı...
Nasıl değerlendirebilirim diye düşündüm nette biraz gezindim buradaki yazıyı okuyup uyguladım taneli çökelekten ziyade daha pürüzsüz çökeleğim  oldu...
Yaptığım çökeleği börekte kullandım...
Şimdi sıra tarifte...
Tutmayan yoğurdun bulunduğu tencereyi ateşe koydum tahta kaşıkla karıştırarak kaynamasını bekledim yoğurt yavaş yavaş tanelenmeye başladı...
Bu taneler üste çıkmaya başlayıp yoğurdun suyu altta kalmaya başlayınca bir müddet daha ocakta tuttuktan sonra ateşten aldım..
Biraz ılıdıktan sonra sık dokulu  tel süzgece koydum iyice suyu süzüldükten sonra çökeleğim hazır oldu....
Bir çimdik tuz koyup kullandım...
Afiyet şifa olsun...
*Ben yaptığım çökelekleri bozulma riskine karşı dolapta fazla bekletmeden ya kullanırım yada dondurucuya koyarım... 
Kalan yoğurtları  değerlendirmek için yaptığım çökelek tarifim burada

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder