25 Şubat 2013 Pazartesi

EKMEK MAKİNESİNDE EKMEK NASIL YAPLIR

Hayırlı haftalar dilerim arkadaşlar,uzun zamandan beridir evde ekmek yapıyorum...
İyiki ekmek makinemi almışım her ne kadar ilk zamanlar evdekiler hazır ekmeğin tadı gibi olmaz hiç gerek yok dedilersede şimdi herkez ev yapımı ekmeği tercih ediyor...
Sevgili Cahidenin sayfasındaki Nilüfer arkadaşımızın yazdığı tarifi denedim ve çok memnun kaldım tarifi kendi makineme ve damak tadıma göre uyarladım arkadaşımın dediği gibi bu tarifle yapılan ekmek tazeliğini uzunca bir süre koruyor...
Benim makinem 900 gramlık ekmek yapıyor ama arkadaşımın verdiği ölçülerde yaptığım zaman hamur çok kabarıyor makinenin camına yapışıyor bu yüzden ölçüleri biraz azalttım su miktarınıda biraz artırdım artık ekmeğimi hep bu tarifle yapıyorum..
Şimdi sıra tafimizde...
Ölçü kaplarım ekmek makinesinin ölçü kablarıdır..
2 bardak beyaz un 
1 bardak  tam buğday unu
1 bardak ılık su
1,5 yemek kaşığı yoğurt
2 yemek kaşığı zeytinyağ
1 büyük ölçü tozşeker
1 küçük ölçüden biraz fazla tuz 
1 küçük ölçü insant maya
Makinenin haznesinin bir tarafına kuru malzemeleri koydum,diğer kenarına sıvı malzemeleri koydum makinenin 3 nolu kepek ekmek proğramını seçtim..
Kabuk ayarını orta yapıp 900 grama ayarladım hepsi bu kadar..
Afiyet şifa olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder