18 Şubat 2013 Pazartesi

PATATESLİ KARALAHANA


Hayırlı sağlıklı hafta dilerim hepimize...
Çocukken bizim evde çok sık pişerdi patatesli karalahana damak tadımın alışmış olmasından olsa gerek hala severek yiyiyorum..
Geçenlerde pazarda görünce aldım karalahanadan aslında beyaz lahana gibi olandan almak istemiştim ama bulamadım bende pazı gibi demet halinde satılandan aldım..
 Malzemelerine ve yapım aşamalarına bakalım...
1 bağ karalahana
2 adet orta boy patates
80-90 gram kadar tereyağ ve margarin karışımı(Yağ ölçüsünü damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz)
Karalahananın sert kısımlarını ayırdım kalan yaprakları elimle küçük parçalara böldüm yıkayıp tencereye koydum..
Patatesleri kabuğuyla haşlayacağım için iyice yıkadım karalahanın olduğu tencereye koydum üzerini geçecek kadar su ekledim..
Patatesler iyice haşlanana ve lahanalar pişene kadar ocakta tuttum daha sonra ateşten alıp tencerede kalan suyu döktüm..
Biraz ılıdıktan sonra patateslerin kabuklarını soydum rendeledim....
Lahanada ılık hale gelince elimle lahananın suyu sıktım patatesle lahanayı karıştırıp uygun bir tecereye koydum ..
Ayrı bir kapta yağları erittim lahanayla güzelce karıştırdım tuzla tatlandırdıktan sonra yemeğimiz hazır...
Afiyet şifa olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder