28 Şubat 2013 Perşembe

AYVA MARMELADI

Hayırlı Cumalar dilerim tüm ziyaretçilerime Cumamız mübarek olsun arkadaşlar...
Malum ayva zamanı geçenlerde pazarda sarı sarı ayvaları görünce pek beğenip alıverdim yenmeyip kalınca ayva marmeladı yapayım kurabiye ve pastada kullanırım diye düşündüm...(Dervişin zikri neyse fikri odur derlerya benimde aklım hep kek,pastada:)))))
Pembe kekik arkadaşımdaki tarifi biraz değiştirip yaptım ...
3 tane orta boy ayva
3 çay bardağı şeker(çok tatlı sevmiyorsanız şeker miktarını azaltabilirsiniz)
1 çay bardağından biraz fazla su
4,5 damla limon suyu
Ayvaları iyice yıkadım rendeledim çekirdeklerini çıkardım varsa bir tülbentin içine koymak en güzeli benim elimin altında tülbent olmadığı için direk tencereye koydum marmelat piştikten sonra çekirdekleri aldım...
Rendelediğim ayvaları bir tencereye koydum üzerine şekeri ekledim 10 dakika kadar beklettim..
Suyu ilave ettim çekirdekleride koyup marmelat kıvamına gelene kadar orta ateşte arasıra tahta kaşıkla karıştırarak pişirdim...
Marmelad kıvamına gelmesine yakın en son limon suyunu ekleyip  biraz daha ocakta tuttuktan sonra marmeladımız hazır yapıcak olan arkadaşlara kolay gelsin...
Şimdilik benden bu kadar mutlu hafta sonları dilerim....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder