18 Ekim 2010 Pazartesi

YEDİ TAHILLI SANDVİÇ EKMEĞİ KOKULU KAHVALTI MASASI

kahvaltı sofrası



Şirketten iki arkadaşımı ağırladığımız kahvaltı soframız...Kendimi çok iyi hissetmediğim bir güne denk geldiği için çok farklı hazırlıklar yapamadım ama yine de konuklarımı memnun ettim sanırım.

Soframızda;



Sandviç ekmekleri gerek sunum gerekse de yeme kolaylığı ile her zaman hoşuma gitmiştir. Ekmek makinamda bütün ekmek yapmak için aldığım Söke Yedi Tahıllı un karışımını bu sefer minik ekmekçikler halinde pişirmeyi tercih ettim. İçine ilave ettiğim cevizler ise ekmeği daha da lezzetli hale getirdi.

Malzemeler:

  • 1 paket Söke ekmek unu karışımı
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağ
  • 1/2 su bardağı ceviziçi
  • Bir miktar su

Ben mayalama işlemini ekmek makinasında yaptım. Ben kutunun üzerindeki malzemelere ilave olarak zeytinyağ ve tuz ilave ediyorum. Ayrıca bu ekmek için ceviz ilavesi de yaptım. Ancak ekmek makinanız yoksa Söke ekmek unu karışımının paketinde yazan ölçüleri ve tüm ilave malzemeleri kendiniz de yoğurup yaklaşık 1,5 saat kadar ılık bir yerde mayalanmaya bırakabilirsiniz.


Mayalanma işlemi tamamlandıktan sonra hamurdan iri ceviz taneleri kadar parçalar kopartıp tezgahın üzerinde yuvarlıyoruz. Yağlanmış fırın tepsisine yuvarladığımız hamurları dizip üzerlerine bir fırça yardımı ile kurumaması için bir miktar su sürüyoruz.


Önceden ısıttığımız fırında 200 derecede yaklaşık 15 dk kadar pişirip servis ediyoruz.


Afiyetle & sağlıkla,


Not: Masa örtüsünü geçen sene (2009) Porland Erenköy mağazasından almıştım.Tabaklar ise çeyizimde aldığım el yapımı seramik bir takımdı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder