22 Ekim 2010 Cuma

HAŞHAŞLI TATLI

HAŞHAŞLI TATLI
Selamlar arkadaşlar,oktay ustadan aldığım haşhaşlı tatlı tarifini bugün denedim görünüş ve servis olarak çok güzel ama benim gibi haşhaşı sevmiyorsanız cevizli veya hindistan cevizli yapmak daha doğru olur derim.
Deneyecek olanlara kolay gelsin .
Tek sunumluk şerbetli tatlı yapmak daha önce hiç aklıma gelmemişti ama servis ve görüntü açısından çok hoş ve pratik oldu.
Bir dahaki sefere cevizli ve burada tarifini verdiğim yoğurt tatlısı hamurumla yapmayı düşünüyorum.Şimdi sıra tarifte..
2 yumurta
1 çay bardağı toz şeker
1 su bardağı un
1/2 paket kabartma tozu
1 paket vanilin
1 limon kabuğu rendesi
Kalıba serpmek için mor haşhaş
ŞERBETİ İÇİN
1 su bardağı şeker
1 su bardağı su
Yumurta ve şekeri uzun bir süre çırparak kabarttım,limon kabuğu rendesini,un,vanilin,kabartma tozunu ekledim tel çırpıcıyla çırpmadan hamuru söndürmeden yavaş yavaş karıştırdım.
Tekli kalıblara fırçayla yumuşamış margarin sürdüm,haşhaşla kalıbın içini kapladım ısıtılmış fırında pişirdim.
Piştikten sonra fırından aldığım tatlının ilk sıcaklığı çıkınca kalıblardan çıkardım,soğuk şerbeti kaşıkla tatlıya yedirdim.
Bu tatlının detaylı yapımını ve oktay ustanın seyredemediğiniz yemek tariflerini benim yaptığım gibi küretvden izleyebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder