19 Ekim 2010 Salı

PEYNİRLİ KEK ( PEYNİRLİ TUZLU KEK)

Herkese merhaba

Bu hafta peynirli tuzlu kek tarifi vermek istiyorum sizlere fakat daha önce beni mimleyen arkadaşlarım olmuş onlara cevap vermek istiyorum.Sevgili Yeşim ve Arzu beni mimlemişler, sizlere teşekkür ederim kızlar.Mim sorusu ise istatistiklerde en çok tıklanan beş tarifi bildirmekmiş.Bende herkes gibi istatistiklerimi hep takip ederim en çok tıklanan beş tarifim sırasıyla şöyle :



1-Kereviz Salatası

2-Misafir Menüsü ve Nohut Salatası

3-Kedidilli Tiramisu

4-Mantar Sote

5-Davet sofrası ve İncirli Muhallebili Tatlı



Birde beş kişiyi mimlemem gerekiyormuş fakat bir türlü seçim yapamadım ;her zaman böyleyim arada kalıp seçemiyorum :))))

Bu yüzden herkesi mimledim bende :))))) cevap vermek isteyen buyursun diyorum



Gelelim kekimize :)))

Canım şöyle tuzlu bir şeyler istediğinde aklıma bu keki yapmak geldi ,ben 30 cm.lik yuvarlak teflon kalıpta pişirdim 2 parmak kalınlığında oldu siz daha kalın olsun isterseniz ya kalıbı küçük tutun ya da malzemeyi fazlalaştırın diyorum fakat bu haliylede harika oldu tavsiye ederim .



MALZEMELER:



3 adet yumurta

1 su bardağı yoğurt

1 su bardağı sıvıyağ

1 su bardağı kadar ufalanmış beyaz peynir

iki çay kaşığı tuz(peynir tuzlu olabilir)

bol kıyılmış maydanoz

1 paket kabartmatozu

aldığı kadar un

üzeri için çörekotu ,susam



YAPILIŞI:



Oda ısısındaki yumurtaları derin bir kaba kırın ,çırpın.İçine yoğurt ve sıvıyağ katıp yine çırpın.

Ufalanmış beyaz peyniri ve kıyılmış maydanozları katın ,tuz ekleyin,elenmiş un ve kabartma

tozunu katıp tekrar çırpıp yağlanmış kalıba dökün.İsterseniz içine kırmızıpulbiberde katabilirsiniz.Üzerine susam ,çörekotu serpip 175 derecedeki fırına koyun.Kızarana kadar pişirin.Afiyetolsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder