26 Ekim 2010 Salı

POLONYA KEKİ


Herkese merhaba
Bu keki ilk kez yaptım ailecek çok beyendiğimiz için sizlerle de paylaşmak istedim zaten beyenmediğim bir tarifi paylaşmıyorum biliyorsunuz.Yapım aşamaları gözünüzü korkutmasın tadını görünce inanın uğraştığıma değmiş diyeceksiniz.Hafif tatlı harika bir kek oldu fakat ben en üst katı sert olduğu için çok düzgün bir dilim çıkaramadım o yüzden resmim çok güzel olmadı ama idare edin artık diyorum tarife geçiyorum.
MALZEMELER:
4 adet yumurta
3 yemek kaşığı pudra şekeri
1 paket vanilya
1 paket kabartmatozu
3 yemek kaşığı margarin
bir çay bardağı sıvıyağ
3 su bardağı un
1 yemek kaşığı kakao
1 su bardağı şeker
2 yemek kaşığı buğday nişastası
2 yemek kaşığı reçel
üzeri için 1 tatlı kaşığı daha pudra şekeri
YAPILIŞI:
Oda ısısındaki yumurtaların sarı ve beyazlarını ayırın.Sarıları derin bir kaba alın çırpın üç yemek kaşığı pudraşekeri katıp yine çırpın.Oda ısısındaki yağı ve sıvıyağı katıp yine çırpın.Un,kabartma
tozu ve vanilyayı eleyerek karışıma ekleyip bir güzel yoğurun.Hamuru üçe bölün.Bir parçasına kakao ekleyip yoğurup diğer beyaz parçayla ikisini derin dondurucuya kaldırın yarım saat orda sertleşsin.Kalan beyaz parçayı yağlayıp hafif unladığınız kelepçeli kalıba elinizle yayın.Yaydığınız sade hamurun üzerine reçel sürün.Ben çilek reçeli sürdüm siz başka bir reçelde sürebilirsiniz.
Daha sonra reçelin üzerine kakaolu hamuru rendeleyin.Diğer tarafta yumurta beyazlarına bir çimdik tuz katıp kar haline getirene kadar çırpın.İçine şeker katın,nişasta ekleyin yine çırpın,kakaolu hamurun üzerine bu karışımı dökün.En üste ayrılmış donmuş sade hamuru rendeleyip 160 derecedeki fırında 40 dakika kadar pişirin.Üzeri pembeleşince fırından çıkarın soğuyunca kalıptan çıkarıp pudra şekeri serpip servis yapın.Afiyetolsun.(Ben kekimi 20 cm.lik kelepçeli kalıpta pişirdim bu kalınlıkta oldu.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder