8 Aralık 2009 Salı

YEŞİL FASULYE ÇORBASI

Hani bazı yemekler vardır insana farklı duygular yaşatır,tadıyla ve kokusuyla geçmişi hatırlatır. İşte bu çorbada benim için o tatlardan biri.Annemin yaptığı lezzetlerden bir çoğunu kendime katmışım ama öyle yemekler vardıki annemin yaptığı tadı hala damağımda ama tarifi aklımda değil.Belki kış aylarının çok soğuk geçmesindendir bilmiyorum Bolu'da çorba çeşidi çoktur.Her sebzenin çorbası pişer,tarlada yetişen bazı yabani otların hatta kültür mantarı dışında bazı mantarların bile çorbasını yapardı annem.Şimdi kızıyorum kendime yeni tatlar,değişik tarifler deneseydim ama bunların yanında annemin tariflerinide bir kenara yazsaydım.Ama artık geçmiş ola :( Sevgili anneme nur içinde yat deyip,çorbanın tarifine geçeyim.
Bu arada görüldüğü üzre turşularım oldu ve yemeye başladık :)
Malzemeler
  • 8-10 tane yeşil fasulye
  • 1 yemek kaşığı süzme yoğurt yada 3 yemek kaşığı kase yoğurdu
  • 2 yemek kaşığı un
  • Üzerine : 1 yemek kaşığı tereyağı,biraz pulbiber.
Yapılışı
Tencereye 4-5 bardak su koyup,ocağa alalım.Yeşil fasulyelerimizi küçük küçük doğrayalım ocaktaki suyumuz kaynayınca içine atalım yeteri kadar tuzunuda ekleyip pişmeye bırakalım. Diğer tarafta 2 yemek kaşığı unu ve yoğurdu derince bir kaseye koyup azar azar su ekleyerek boza kıvamına gelene kadar sulandıralım.Bu aşamada yoğurdu süzme yoğurt kullanırsanız hem sıcak suya eklediğimizde kesilme yapmaz hemde süzme yoğurt çorbalara çok lezzet verir. Fasulyeler pişince karıştırarak yavaş yavaş yoğurt ve un karışımını ekleyelim.Kaynadıktan sonra ocağın altını biraz kısalım 2-3 dakika daha kaynatıp ocaktan alalım.Küçük bir tavaya 1 yemek kaşığı tereyağını koyup pulbiberle birlikte kızdıralım ve çorbamıza ekleyelim.
Çocuklar için de çok besleyicidir çorbalar.Ben dondurucumda kemiksuyu yada etsuyunu hazır bulunduruyorum ve haşlama suyuna 2 su bardağı kadar et suyunu ekliyorum.Eğer 1 yaş altı bebeklere vereceksek çorbayı blenderden geçirebiliriz.Kızım 11 aylık ve onun için her gün çorba hazırlıyorum ben artık kemik sularını kullanmaya başladım.
Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder