18 Aralık 2009 Cuma

YAŞ PASTA VE P.D.Ç.S.E 49



Selamlar arkadaşlar cümlemize hayırlı cumalar dilerim.Rabbim mübarek muharrem ayının ve cumanın hürmetine bizleri af edip tövbelerimizi ve dualarımızı kabul buyursun.
Bugünkü pastamın pandispanyasını becerikli arkadaşım gülaydan aldığım tarifle hazırladım.Kremasınıda muzlu pudingle hazırladım ,hazır gıdaları pek tercih etmem ama pastada tadı çok güzel oldu.Şimdi sıra tarifte.
18 cmlik kalıp için
3 yumurta
3 kahve fincanı şeker
3 kahve fincanı un
1/2 kahve fincanı nişasta
1 yemek kaşığı sıvıyağ
1 yemek kaşığı kaynar su
1/2 paket kabartma tozu
Önce yumurta aklarını biraz çırptım,daha sonra şekerin yarısını ekleyip şanti kıvamına getirdim.
Yumurta sarılarını ,kalan şeker ,suyla şeker eriyene dek çırptım.En son yağı ilave ettim.Kuru malzemeleri eleyerek ilave ettim.
Yumurta aklarınıda karıştırıp,bütün malzemeleri tel çırpıcıyla yavaş yavaş yumurta aklarını öldürmeden karıştırdım.
Kalıbın dibine yağlı kağıt koydum kalıbı yağlamadan karışımı boşalttıp fırına verdim.
KREMASI.
4oo ml sütle 1 paket muzlu pudingi pişirdim ,pişmesine yakın 1 yemek kaşığı margarin ilave ettim.Soğuyana kadar arada bir karıştırdımki kabuk tutmasın.
Pandispanyayı üçe böldüm şekerli sütle biraz ıslatıp aralarına kremadan sürdüm.
1 poşet şantiyle 150 ml sütü çırpıp hazıladığım kremaylada pastayı kapladım.
En son pastanın ölçüsünden biraz büyük yağlı kağıda pastanın ölçünü aldım, kalemle damlacıklar çizdim. Makasla kesip pastanın üzerine koydum,kakaoyu yağlı kağıdın üzerine eledim daha sonra kağıdı dikkatlice kaldırdım.Bir dahaki sefere uygun kağıtlara değişik şekiller çizip şablonlar hazırlayıp pastaları süslemeyi düşünüyorum.
Pastamı
alime arkadaşıma gönderiyor ,kolaylıklar diliyorum.Benden şimdilik bu kadar hoşçakalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder