9 Aralık 2009 Çarşamba

MAYONEZ YAPIMI

Mayonez yumurta sarısı ile yapılır,uzun ve dikkatli bir çırpma işlemi gerektirdiğini biliyordum. Uzun süre önce sevgili arkadaşım ve hemşerim Nurdan'ın bloğunda görmüştüm mayonez yapımını ve bir mayonez sever olarak hemen denedim harika oldu.O gün bu gündür mayonezimi evde kendim yapıyorum.Sizde benim gibi mayonez severlerdenseniz işte tarifi :)
Malzemeler
  • 1 yumurta
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 çorba kaşığı limon suyu
  • Bir çimdik tuz
Yapılışı
1 su bardağı sıvıyağımızı çırpma kabına alıp buzdolabına koyalım ve iyice soğutalım (ben dondurucuya koyup bir süre bekletiyorum, yeterli oluyor) sıvıyağımıza 1 yumurta,1 çorba kaşığı limon suyu, bir çimdik tuz ekleyelim,blenderi kabımızın içine alalım sıvıyağ ve yumurtanın içine aldığımız blenderi aşağıdan yukarıya doğru durdurmadan bir kez çalıştıralım. Ve sonuç mayonez :)
Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder