25 Aralık 2009 Cuma

ÇİKOLATALI ve ANTEP FISTIKLI PASTA

50 PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİN EV SAHİBİ

nursen

arkadaşımıza kolaylıklar diliyorum etkinlik için hazırladığım pastayı yolluyorum











MALZEMELER

6 Yumurta

6 kahve fincanı un

6 kahve fincanı şeker

2 çorba kaşığı kakao

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

1 çay bardağı sıcak limonlu su

¼ limonsuyu+ su

KREMASI

3 su bardağı süt

1 yumurta

2 çorba kaşığı kakao

1,5 çay bardağı şeker

4 yemek kaşığı un

1 portakal kabuğu rendesi

1 paket vanilya

1 paket krem şanti

1 çay bardağı süt krem şantiyi hazırlamak için

1 su bardağı portakal suyu keki ıslatmak için

1 su bardağı Antep fıstığı ara katlar için

1 su bardağı damla çikolata ara katlar için

ÜZERİ İÇİN

50 gram tereyağ

200 gram çikolata

5 çorba kaşığı süt kreması

SSÜSLEMEK İÇİN

1 paket hazır franbuazlı sos

YAPILIŞI

Yumurta ve şekeri 5 dakika mikserle çırpıyoruz , daha sonra limonlu suyu ilave ediyoruz 1 dakika kadar mikserle çırpıyoruz , kabartma tozu, kakao ve unu ilave edip tahta kaşıkla karıştırarak 24 santimlik kalıba döküp 180 dercede ısıtılmış fırında 35 dakika kadar pişirip soğutuyoruz ,

İç kreması hazırlanıp soğumaya bırakılacak pandispanya 3 parçaya bölünecek, 1 katı yerleştirip portakal suyu ile ıslatılıp arasına Antep fıstığı ve damla çikolatanın yarısı serpilecek

2 katı 1 inci katın üzerine yerleştirip tekrar portakal suyu ile ıslatılacak Antep fıstığı ve damla çikolata serpilecek

3 katı yerleştirip tekrar portakal suyu ile ıslatılıp üzerine pasta cilasını sürüp en son hazır franbuazlı sosu üzerindeki tarifine göre hazırlayıp üzerine döküp dolapta soğumaya bıraktım. .

Not Tarifi Özlemhan arkadaşımızın sayfasında gördüm çok beğenip denedim ben biraz değişiklikler yaptım, aslını görmek için arakadaşımızın sayfasına bakabilirsiniz çok teşekkürler bu nefis pasta tarifi için sevgili Özlem .



ÖZLEMHAN







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder